Tarbijakaitseamet lõpetas jaanuaris väärteomenetluse Elion Ettevõtted ASi ja ASi EMT suhtes ja määras kummalegi sideettevõtjale lepingutingimuste muutmisest nõuetekohaselt teavitamata jätmise eest rahatrahvi.
Elektroonilise side seaduse alusel peab sideteenuse pakkuja tarbijat sideteenuse lepingu muutmise kavatsusest teavitama kirjalikult vähemalt kuu ette, vahendas tarbijakaitseamet oma pressiteates. Seejuures peab ettevõtja selgitama, et tarbijal on võimalik leping üles öelda, kui lepingu muudetud tingimused talle ei sobi. Kui tarbija soovib muudetud tingimustele viidates lepingu üles öelda, ei ole ettevõtjal õigust temalt leppetrahvi nõuda.
Elion teatas möödunud aastal, et vahetab senise nutiTV teenuse uue vastu välja ning et kui klient soovib vanale nutiTV-le lisateenuseid (nt salvestamine, videolaenutus) tellida või olemasolevat teenust muuta, peab ta üle minema uuele nutiTV-le. Super kõnekaardi puhul muutis EMT pikad tasuta boonuskõned viieminutilisteks.
Elion ei selgitanud teadetes tarbijatele nutiTV teenuse tingimustes ja hinnastamises plaanitavate muudatuste kohta, et inimestel on õigus muudatustega mittenõustumisel leping üles öelda. Lepingu ülesütlemise võimalust ei maininud ka EMT kavatsetava Super kõnekaardi tingimuste muutmise kohta tarbijatele edastatud teadetes.
Tarbijakaitseamet karistas Elioni elektroonilise side seaduses sätestatud nõuete rikkumise eest kiirmenetluses 900 euro ja EMTd üldmenetluses 1400 euro suuruse trahviga.
Seotud lood
Riigi loodud IT-majad pakuvad erasektori IT-ettevõtetele järjest rohkem konkurentsi: võisteldakse tööjõuturul ja IT-firmadel on oht muutuda tööjõurendi pakkujateks, selgus Äripäeva raadio saates.