Millisel Eesti idufirmal on 3000 maksvat klienti, mille käive ületab sel aastal 25 mln eurot ning mis annab tööd 40 inimesele?
Arcticstartup tutvustab selliste küsimustega Eesti idufirmat AdCash, mis tegeleb veebis reklaamikampaaniate korraldamisega. Ettevõtte kliendid on internetipoed ja veebis tegutsevad mängukeskkonnad.
"Teeme sedasama, mida Google Adsense (kuvab reklaame vastavalt sellele, millise sisuga veebis neid näidatakse - toim), ainult keskendume meelelahutusveebidele," selgitas ettevõtte juht Thomas Padovani, kes tuli Prantsusmaalt Eestisse 2007. aastal. Aasta hiljem käivitas ta endale ja abikaasale kuuluvas 40 ruutmeetrises äärelinnakorteris AdCashi.
Välisrahastuseta ehitas ta idufirma üles enda tööga ja selgitab oma edu Prantsusmaa klientidele keskendumisega. "Kaasasime sõbrad ja väliskliendid, kes soovisid Prantsusmaa veebikasutajatele reklaame kuvada. Alustasime Prantsusmaalt ja täna annab see müügist 20-30%," seligtas ta. Suurima lepingu sõlmis ettevõtja veebilehitsejapõhise arvutimängude arendamisvõimalust pakkuva Gameforge´iga.
Esimesel tegutsemisaastal ulatus käive 900 000 euroni, 2012. aastal teenis ettevõte 14 mln eurose käibe juures 2,8 mln eurot kasumit. Viiendik käibest teeniti Prantsusmaalt, teine samapalju Saksamaalt. Suuruselt kolmas turg oli USA, mis andis kümnendiku käibest. Koos Eestiga müüb ettevõte enda teenuseid 30 riiki.
Ettevõtte omanikud on läbi Webinfluece Group OÜ Christophe Alain Avignon, Thomas Jean Lucien Padovani ja Arnaud Granal. Padovani on ka üks 2013. aasta konkursi Aasta Ettevõtja nominent.
Seotud lood
Tehnoloogia kiire areng on toonud kaasa palju uusi võimalusi, mis lihtsustavad meie igapäevaelu ja muudavad otsuste langetamise palju mugavamaks. Digitaalne vastutustunne muutub üha olulisemaks, kuna meie tegevused ja valikud internetis mõjutavad mitte ainult meid endid, vaid ka meie ümbruskonda, sealhulgas meie privaatsust ja levivat väärinfot.