Kui Hans H. Luige sõnul oli tema põlvkonna ärimeestel rohkem julgust ja pealehakkamist, siis noore ettevõtja Martin Kõiva sõnul pole vanadel "vettinud mäkradel" uutele noortele ja vihastele ettevõtjatele midagi vastu panna.
"Fortumo, TransferWise, Erply, Pipedrive, GrabCad, Cherry, ZeroTurnaround, Fits.me, Defendec, MarineXplore, Creative Mobile. Need on mõned lühikeste aastatega rahvusvahelist edu saavutanud Eesti firmad, mida ühendab lisaks muule asutajate ja juhtide noorus. Vettinud mäkradel pole sinna suurt midagi vastu panna. Kellel siis on ikkagi suuremad cojones’ed? Noored ja vihased mehed on täitsa olemas, nad käivad lihtsalt hoopis teisi radu ja polegi tingimata klassikalised alfaisased," kommenteeris cherry.ee ärijuht Martin Kõiva Luige väljaöeldud mõtet.
Kõiva sõnul puuduvad uue põlvkonna maailmavallutajatel tihti majandusalased teadmised-kogemused ja teised konkurentsieelised, mis on vanemal põlvkonnal ette näidata. "Hirmu riskimise ees ei saa aga neile ette heita. Mõelda välja lahendusi ja tooteid, mida pole kunagi eksisteerinudki ning minna nendega rahvusvahelisele turule, tähendab suuremaid riske kui kodumaal saekaatri püsti panemine. Noortel on alati vähem kaotada (raha, reputatsioon jne) ning kogemuste puudumisest tulenevalt hoopis ei osata riske tihti nähagi," lisas Kõiva.
Seotud lood
Kujuta ette, et sinu ettevõte on nagu maja, mis peab vastu vihmale, tormile ja ajahambale. Selle tugevus sõltub vundamendist, kandvatest seintest ja katusest. Kui mõni neist pole paigas, võib maja muutuda ebastabiilseks.