Majandusministeerium on asunud ette valmistama telepildi edastaja Levira müüki, viidates, et oma osa müügist on huvitatud ka Levira vähemusosanik Prantsusmaalt.
Telepilti edastavast firmast Levira kuulub 51 protsenti Eesti riigile ja 49 protsenti Prantsuse firmale TDF Group, vahendas
ERR "Aktuaalset kaamerat".
Eesti riik valmistub oma osaluse müügiks põhjendusel, et Levira spetsiifika on muutunud ja telepilti edastavast firmast on saanud telekommunikatsiooniettevõte, mille haldamine pole riigi asi.
Majandusministeeriumi sideosakonna juhataja Tõnu Nirk kinnitas, et ka TDF näitas üles huvi võimaliku müügi osas ja tegi selles suunas riigi poole samme.
Müügitingimustes lubatakse tagada, et Levira halduses olev Tallinna teletorn jääks ka tulevikus inimestele avatuks.
Samas on Leviral käimas kohtuvaidlus Eesti telekanalitega, kus viimased nõuavad tagasi kunagisi väidetavalt liiga kõrgeid ülekandetasusid. Nirgi sõnul see müügiprotsessi ei mõjuta.
TDF-i esindaja Levira nõukogus Aymeric de Cardes ei soovinud kommenteerida TDF-i võimalikku osaluse müüki. Samas ütles ta, et Eesti riigi osa väljaostmisest nad huvitatud ei ole.
Levira teenis 2012. aasta märtsis lõppenud majandusaastal 9,5 miljoni eurose käibe juures 1,3 miljonit eurot kasumit.
Seotud lood
Ituudised.ee küsitlusele vastanutest toetab enamus (81 häält ehk 86%) riigile kontrolli jätmist teletorni kasutamise üle.
Majandus- ja kommunikatsiooniminister Urve Palo soovib julgeolekukaalutlustele ja emotsionaalsetele aspektidele rõhudes Levira müüki tagasi pöörata ja teletorni müümise ära jätta.
Uut äri alustades keskendutakse sageli tootele, teenusele või turundusplaanile, kuid üha enam digitaliseeruvas maailmas on üheks kõige olulisemaks väärtuseks sinu brändi identiteedis kujunemas domeen. Miks on seda vaja, kuidas seda valida ja millistele trendidele peaksid aastal 2025 tähelepanu pöörama? Tuginedes nii Eestist kui ka raja tagant saadud kogemustele panime sulle kokku ülevaate, mis peaks aitama sul domeenidega seotud maailmas hõlpsamini orienteeruda.