• 31.01.13, 09:22
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Facebooki esimene kasum börsifirmana 

Maailma suurima sotsiaalvõrgustiku Facebooki neljanda kvartali puhaskasum kukkus ligi 80% aastaga suuremate kulude tõttu, kuid firma suutis rohkem käivet tekitada reklaami müügist mobiilidele.
Facebook teenis esimese kasumi pärast börsile tulemist läinud aasta mais. Menlo Parkis baseeruv firma teenis kasumina 64 miljonit dollarit ehk 3 senti aktsia kohta, vahendab MarketWatch. Aasta tagasi oli vastav number 205 miljonit ehk 14 senti aktsia kohta. Facebooki käive kasvas 1,13 miljardilt 1,59 miljardi dollarini.
FactSeti küsitletud analüütikud prognoosisid keskmiselt 1,51 miljardi dollarilise käibe juures kasumiks 15 senti aktsia kohta. Analüütikud vaatasid korrigeeritud kasuminumbrit, mis Facebookil küündis 17 sendini aktsia kohta.
Investorid ja analüütikud on seni kõige enam mures olnud firma võime pärast müüa reklaami mobiilsetele seadmetele ja kasvatada käivet. See number osutus aga magushapuks.
Facebook teenis neljandas kvartalis 23% enda käibest mobiilsetelt seadmetelt, mis on oluline kasv võrreldes kolmanda kvartali 14% osaga. Kuid osa analüütikuid ootas sellegi poolest suuremat numbrit.
Topeka Capitali analüütik Victor Anthony prognoosis mobiilse reklaami osaks käibest 24% ning Raymond Jamesi analüütik Aaron Kessler ootas numbriks vähemalt 26%.
Anthony sõnul ei vastanud firma ootustele täielikult, kuna hiljuti tõsteti neid. "Mitte üle ootuste hea tulemus nagu osad ootasid, kuid üsna hea tulemus ootuste vastu," lisas analüütik.
Tegevjuhi Mark Zuckerbergi sõnul jätkab firma investeeringute tegemist, et kasvada. Mureliku numbrina võib välja tuua kulude rea, mis kasvas aastaga lausa 82%, kuigi käibe kasv oli kõigest 40%.
Facebooki sõnul on neil hetkese seisuga 1,06 miljardit kasutajat, mida on 25% rohkem võrreldes aastataguse ajaga. Aktiivsete igapäevaste kasutajate hulk kasvas 28%, 618 miljonini. Mobiili peal kasutas Facebooki aktiivselt 680 miljonit inimest, mis on 57% rohkem, kui 2011. aasta lõpus.
Investorid suure rõõmuga tulemusi vastu ei võtnud. Järelturul kukkus firma aktsia tund pärast tulemusi 1%, 30,90 dollarini.Jaanuaris on FB lühendiga aktsia kallinenud 17,4%.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 27.01.25, 09:00
Alustava ettevõtja A ja O: mida tasub teada domeenidest aastal 2025?
Uut äri alustades keskendutakse sageli tootele, teenusele või turundusplaanile, kuid üha enam digitaliseeruvas maailmas on üheks kõige olulisemaks väärtuseks sinu brändi identiteedis kujunemas domeen. Miks on seda vaja, kuidas seda valida ja millistele trendidele peaksid aastal 2025 tähelepanu pöörama? Tuginedes nii Eestist kui ka raja tagant saadud kogemustele panime sulle kokku ülevaate, mis peaks aitama sul domeenidega seotud maailmas hõlpsamini orienteeruda.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi ITuudised esilehele