IT-sektori riskikapitalist Allan Martinson, kes on raha paigutanud ka Eesti sooduskupongidega kauplevasse firmasse Cherry Media, märkis, et USA analoog Groupon on viimase aasta jooksul teenimatult meedias peksa saanud.
Martinson kommenteeris kaubandus.ee palvel eilset uudist, et USA tuntud riskikapitalifond Tiger Global Management ostis 9,9% USA sooduskupongidega kaupleva veebisaidi Groupon aktsiatest.
"Ma selle investeeringu üle ei imesta. Groupon on viimase aasta jooksul üsna teenimatult meedias peksa saanud. Tegelikult on firma tulemused kogu aeg paremuse poole läinud, kuid talle heidetakse ette asju, mida teistes firmades oleks kiidetud. Groupon on jätkuvalt tugeva kasvu ettevõte, kasumi osas juba sisuliselt nullis ja tänasel hinnatasemel (Price to Sales (P/S) ehk hinna/müügi suhe = 1) pikaajalisele investorile atraktiivne, kuigi mitte riskivaba ost," selgitas Martinson.
Grouponi Eesti analoog Cherry Media vaatab Martinsoni sõnul samuti tulevikku optimistlikult. "Enamikel kuudel on sel aastal saavutatud rekordeid ning aasta lõpul oleme 3 miljoni euro suuruse kuukäibe lähedal," avalikustas ta. Eelmise aasta lõpus oli Cherry Media täpselt poole väiksema ehk 1,5 miljoni euro suuruse kuukäibe tasemel, selgus Google otsingust.
Martinsoni sõnul on Tiger Global Management tugeva interneti-investeeringute kogemusega ja üldjuhul puusse ei pane. "Eestist pärit firmadest on Tiger Global Management olnud investor näiteks Forticomis ja CVkeskuses," lisas Martinson.
Äriregister nimetab Forticom ASi tegevusaladeks piltsõnumite, mobiilihelinate ja logode vahendust, interneti- ja mobiilialaseid tehnilisi konsultatsioone ja internetipõhiste portaalide haldamist. Ekspertide hinnangul kontrollib Forticom enam kui poolt Balti riikide mobiilimeelelahutuste turust. 2007. aastal ostis Forticom ka kolmandiku populaarsest Vene sotsiaalvõrgustiku projektist Odnoklassniki.ru.
Seotud lood
Riigi loodud IT-majad pakuvad erasektori IT-ettevõtetele järjest rohkem konkurentsi: võisteldakse tööjõuturul ja IT-firmadel on oht muutuda tööjõurendi pakkujateks, selgus Äripäeva raadio saates.