Kaardimakse vastu ollakse väga kurjad, sest selle eest küsitakse raha, aga samas teeb ju võimalus kaardiga maksta meie elu palju lihtsamaks, ütles kontoritehnika müügi ja hooldusega tegeleva ASi Overall Eesti juhatus esimees Märt Haamer.
„Kaardimakse on panga osutatud teenus, millega on püütud tulla tarbijale vastu ja rumal oleks nõuda tasuta teenuseid,“ sõnas Haamer. „Kui kuskilt otsast hakata järeleandmisi tegema, siis ma arvan, et see jutt võiks olla lõputu, mis kõik meil võiks tasuta olla.“
Äripäeva rubriigitoimetuse juht Rivo Sarapik kirjutas reedeses lehes repliigi korras, et kaupmehed ja teenindusettevõtjad võiksid sulas arveldaval kliendil kaarditasu hinnast maha arvata. „Kui kaupmehed tõesti sooviksid kliendile näidata, kui kõrged need tasud on ja kuidas mugavus maksab, saaks seda teha lihtsa sammuga – pakkudes sularahas maksjale kaupa kaardimaksetasude võrra soodsamalt,“ kirjutas repliigi autor.
Märt Haameri hinnangul on tegu küll märkimist väärt, aga kindlasti väikse probleemiga ja mingit meeletut võitu sellest ei sünniks. „Lõpptulemusena tahame ju kõik mugavamat teenindust ja kõikide teenuste eest, kui neist on kenasti teavitatud ja need lihtsustavad igapäevast toimetamist, tuleb loomulikult maksta,“ lausus ta.
Haamer möönis, et muidugi oleks tore, kui pangad oma teenuste hindu alandaksid. Samas rõhutas ta, et kaubandus- ja teenindusettevõtted ei tohi diskrimineerida neid, kellel ei satu olema kaasas sularaha. „Kaubal või teenusel on üks hind ja kehtivad makseviisid on kas sularaha, elektrooniline makse või arveldamine ning teenuse või kauba hinnaerinevus sõltuvalt maksevahendist pole lihtsalt korrektne,“ lisas ta.
Autor: ituudised.ee - Äripäeva IKT uudiste teemaveeb
Seotud lood
Arvutipargi renditeenus on mugav, säästlik ja (tuleviku)kindel. Green IT tegevjuht Asko Pukk usub, et ettevõtete äriline fookus peab alati olema enda põhitegevusel, sektoril, mida teatakse peensusteni, et olla konkurentidest paremad – just selleks vajaliku aja ja raha renditeenus vabastab.