Nii nagu on erinevaid ootusi, on seda ka kliente. See tähendab seda, et tuleb osata vastata kliendi vajadustele, juhendada ja suhelda igas etapis – ehk olla kliendi jaoks alati olemas. Hetkel on Krakulil üle 25 kliendi ning teoksil üle 70 projekti.
„Tegeleme tootearendusega ning see töö on reeglina pikaajaline. Ning kuigi projektid ning tooted on erinevad, võtab prototüübi väljatöötamine tavaliselt aega 3-6 kuud, toote lõplik valmimine aga kuni aasta. See sõltub suuresti ka kliendist – on neid, kes tulevad selge visiooniga, millele soovitakse teostust, kuid on ka neid, kes veel isegi täpselt ei tea, mida nad tegelikult tahavad. Siis on meie ülesandeks töötada mõtted läbi, panna paika eesmärk ning kuidas seda saavutada,“ selgitab Murumets.
Tema sõnul on osadel klientidel oma tehniline meeskond olemas ning oodatakse vaid lahendust, millega ise edasi töötada, kuid mõningatel juhtudel vajatakse ka Krakuli-poolset teostust. „Peamine on mõista, et toote väljaarendamine on pikemaajalisem töö. Füüsiline tootearendus versus tarkvaraarendus on muidugi kaks eri asja, kuid samas ühendab neid üks – partnerlussuhe, see tähendab ideed, õppimine ning teostus ja kliendisuhtlus igal sammul. Pikaajalised kliendisuhted on meie jaoks loomulikult üliolulised. Seda nii klientide kui tarnijatega. Usaldus on eelkõige vastastikuse koostöö alus, mis loob suhteid ja seostub ka kaugema tulevikuga,“ lisab ta, tõdedes, et uute projektide väljatöötamine on reeglina mahukas tegevus ning tihti võtab detailide paika panemine isegi rohkem aega kui idee ise. „Vahest on tegemist füüsiliste seadmetega, mille puhul detailid kujunevad välja tegevuse käigus. Eesmärgiks on loovad lahendused, mis võib olla pikem protsess. Vahel juhtub küll nii, et toode on välja arendatud 1 nädalaga, kuid alati ei lähe nii,“ selgitab Murumets, lisades, et teenusearenduse puhul on eesmärgiks muuta olemasolev teenus veelgi mugavamaks, kasumlikumaks ning nutikamaks.
„Meie puhul on kindlasti oluline aspekt see, et juhendame klienti, ning võimalik on pidev otsesuhtlus inseneriga. See hoiab kokku kõigi osapoolte aega ja energiat. Meil on aus kommunikatsioon, mõistame ja abistame ning kui tõesti peaks tarvis minema, siis suuname vajadusel edasi. Samuti peame oluliseks, et projektil oleks laiem kasutegur. Meie endi jaoks tõusevad muude tööde hulgast esile just personaalsed tehnikalahendused - mida keerulisem on projekt, seda huvitavam see meile endile on, sest saame siis ka ennast ise proovile panna,“ lisab Murumets.
Nutikas pudeliavaja – ja muud edasiviivad lahendused
Kui rääkida konkreetsetest toodetest, mille välja töötamise juures Krakuli meeskond osaline olnud, siis üheks markantsemaks näiteks on kindlasti juba viiel mandril kasutusel olev
WeCheer.io nutikas õllepudeliavaja.
Esmapilgul ehk küsimusi tekitav projekt – nutikas õllepudeliavaja, mis see veel on – on tegelikult turundus- ja reklaamivaldkonna tipptoode, mille abil saab edukalt määratleda kliendi vajadused ja suunata tarbija käitumist ning sellest lähtuvalt planeerida edasised tegevused.
„Nutikal õllepudeliavajal on tänaseks Aasias juba 3 miljonit kasutajat. Tegemist on baaritöötajatele mõeldud lahendusega, mille puhul annab iga avajaga avatud õllepudel teavet, millist marki jook, kus ja täpsemalt ning millal avati. See annab võimaluse tunda tarbijat, teada, milliseid õllemarke millises piirkonnas ja millal tarbitakse ning planeerida seeläbi turundustegevusi. Andmeid kasutatakse tarbijakäitumise uuringu eesmärgil ning tegemist on hea võimalusega viia tarbijaharjumuste teave kokku planeeritava reklaamiga, levikuga internetis ja päriselus,“ on Murumetsa sõnul tegu tõeliselt innovatiivse lahendusega turul.
Keskkonnasõbralikuma tuleviku nimel üheskoos
Lisaks eelpool nimetatule on
Krakul nii praegusel hetkel kui ka juba varem olnud osaline mitmetes projektides, mis kannavad lisaks muule ka keskkonnasõbralikkuse aspekti.