UI/UX disainimaailmas tekib igapäevaselt valdkonnakeskseid elektroonilisi abimehi. Võtame kokku uued tulijad ja vanad olijad, mis peaksid ideaalis elu palju lihtsamaks muutma.
- Tootega saab enne ostu ka tutvuda, selleks on tasuta prooviperiood kõikidel rakendustel. Foto: Jonathan Farber/Unsplash
15 rakenduse seast leiab nii tasulisi, kui ka tasuta katseajaga või piiratud võimalustega rakendusi ja erineva raskusastmega abilisi. Oleme need jaotanud kuude erinevasse kategooriasse – keri ja leia üles see, mis sind kõnetab või uuri neid kõiki.
Transkribeerimine
Käsitleme
Trinti ja
Otter.ai-d koos. Need on transkribeerimiseks ehk video või audio inglise keeles ümberkirjutamiseks mõeldud rakendused, mis on vajalikud abimehed õppematerjalide, fookusgruppide intervjuude või videotes esineva info kogumiseks.
UX-spetsialistid saavad tänu nendele rakendustele säästa aga aega ja jätta vahele video vaatamise ning teha teksti põhjal järeldusi. Otter.ai on võrreldes Trintiga rohkem pedagoogilise suunaga ja õpilastele muretumaks õppimiseks. Sellest tulenevalt on Otteri baastellimus tasuta, kuid platvormi saab ka laiendatud versioonina kasutada. Trinti baaspakett algab 44 dollarist.
Nendest rakendustest veel samm edasi on
Dovetail, mis grupeerib ja selekteerib välja juba transkribeeritud infost selle vajaliku. Nädala jooksul saad tasuta Dovetailis ringi vaadata, kas sul läheb seda vaja, või piisab lihtsamatest mehaanikatest, et aega efektiivselt kasutada.
Õppimisteemaliste rakenduste seas on Dovetail kõige kallim, makstes sada dollarit kuus, kuid nagu juba mainitud, siis ka kõige rohkem detailidesse laskuv ja aega säästvam.
Koosolekud
Koosolekud ühes ruumis on eilne päev ja seda eriti valdkonnas, mis ei tunne riigipiire. Klassikaline Skype kahjuks ei paku lahendusi, et visuaalseid projekte saaks teha meeskond, kes asub eri maailmajagudes.
Whimsical ja
Miro avavad oma uksed virtuaalsesse koosolekuruumi ja ühistahvlile, kus saab korraldada ajurünnakuid, arendada koos mõttekaarte ning koostada diagramme. Paar esimest projekti on mõlemas rakenduses tasuta, ent suurematel meeskondadel tuleks mõlema abimehe puhul välja käia kümme dollarit kuus.
Lähendamine
Suuremate projektide puhul on tavaliselt korraga samaaegselt töös mitu väikest projekti, mis siis lõpuks peaks kõik ühte punkti kokku jooksma. Iga väike projekt tähendab ka inimest seal taga.
Vältimaks klassikalisi Office´i probleeme, kus kolleeg kogemata rasked aeganõudvad plaanid kerge klikiga üle salvestab, on välja töötatud abimehed
Figma ja
Abstract. Seal saavad kõik meeskonnaliikmed disainida omaette prototüübid ja kui töö valmis, siis ka kohe näha, kuidas ta sobitub suurde pilti.
Enne aga saavad kolleegid muudatusi kas kinnitada või ümber lükata, vältimaks projekti põhja kõrbemist kommunikatsioonivea tõttu. Vestlusvõimalus küll puudub, kuid tehtud tööd saab tagasisidestada.
Figma puhul saavad mikromeeskonnad baaspaketti kasutada tasuta, suuremad grupid peavad eelmainitud rakenduste eest välja käima 12-15 dollarit kuus. Abstract sobib Sketch ja Adobe XD kasutajatele.
Ühtlasi on Figma ka Futuristi eelistatud tööriist nii graafiliseks disainiks kui kiirprototüüpimiseks ja mis parim, see toimib nagu graafilise disaini Google docs – kõik on kogu aeg varundatud pilves koos hea versioonihaldusega.
Prototüübid
UX-disaineritel aitavad liideste prototüüpe luua
ProtoPie ja
UXPin. Need on lihtsa
drag-and-drop mehaanika peale üles ehitatud rakendused, milles loodud tooteid saab kohe erinevatel ekraanidel järgi testida: kuidas klient tootesiseselt liigub, mis täpselt tootedisainis ei ole oma ülesehituselt loogiline ja kust saaks kujundust veel paremaks muuta.
Lisaks saavad ühe toote kallal tegutseda mitu tiimiliiget. Võrreldes teiste disainirakendustega annab UXPin soovitusi ja pakub ise välja loogilisi võimalusi. Keskmine maksumus sellistel rakendustel jääb 30-40 dollari vahele, olenevalt vajadustest ja muidugi ka meeskonna suurusest.
Testimine
Klienditeekonnale keskendunud
Lookback ja
Maze on loodud selleks, et näha oma toodetes vigu juba beetaversioonis ja seda enne, kui toode turule paisatakse. Ennemuiste, kui selliseid tarku äppe veel ei olnud, tuli teha asju fookusgrupis ja igat olukorda n-ö läbi mängida, mis võttis kõigilt palju aega ning korraldamist.
Nüüd on see tehtud veebi kaudu väga lihtsaks ja tagasisidestamine võimaldab eri kasutajatel jagada oma kogemust, mille peale tootja ei pruugi isegi tulla. Rakendus salvestab kasutaja teekonnad ja testijate reaktsioonid, et disainer näeks täpselt, mis nupuke vea põhjustab, kus tekib teekonnas loogikaviga ja kuidas kasutajate mõttemaailm mingitel juhtudel töötab. Mõlemat rakendust saab testida tasuta ning täisversioonid algavad 40 dollarist.
Implementeerimine
Disainerid, kelle jaoks üleüldine informaatika jätab külmaks, ent kel on vaja toodet arendada, saavad kasutada kas
Alvat,
Modulzit või
Framer Xi. Need loovad silla inseneeria ja disainimaailma vahel.
Kõik rakendused on sisuliselt koodimisvõimalusega, kuid pigem drag-and-drop süsteemiga, kus saad oma peas oleva pildi mobiili- või arvutiprogrammist lihtsasti interaktiivseks reaalsuseks muuta. Maksma peab sellise teenuse eest alates kümnest dollarist kuus, kuid alati on võimalus enne tootega tutvuda - selleks on tasuta prooviperiood kõikidel rakendustel.
Kui vajadust nii põhjaliku ülesehituse osas ei ole, siis sobib ka hästi
Specify, mis on suunatud rohkem visuaalsele poolele kui inseneeriale. Sinna saab väga hõlpsasti tõsta juba loodud disainid, värvid ja fondid.
Aga mis on parim?
Kindasti on nende seas häid ja kahjuks ka nii häid rakendusi, ent UX-disainerid peaks sellest valikust leidma endale lahendusi, mis just tema elu tunduvalt lihtsamaks muudavad. Samas, kui kasutad mõnd teist tööriista, siis ei pea muretsema – lahendusi on alati mitmeid.
Andres Kostiv jagab oma teadmisi IT Koolituses, kus tal on kahe tasemega koolitused:
"UI/UX – Kasutajakogemuse ja kasutajaliidese disain" (sama kursus võimalik ka koos mentorprogrammiga). Tutvu koolitusega
SIIN. "Product designer – UI/UX disaini kursus edasijõudnutele“ (sama kursus võimalik ka koos mentorprogrammiga) Tutvu koolitusega
SIIN.Seotud lood
Kujuta ette, et sinu ettevõte on nagu maja, mis peab vastu vihmale, tormile ja ajahambale. Selle tugevus sõltub vundamendist, kandvatest seintest ja katusest. Kui mõni neist pole paigas, võib maja muutuda ebastabiilseks.