Aastas saab rahvusraamatukogu ligi 14 000 e-kirja tihti korduvate küsimustega. Infopäringutele vastamise tõhustamiseks on plaanis lugejatega suhtlema panna vestlusrobot.
- Rahvusraamatukogu peadirektor Janne Andresoo. Foto: Meeli Küttim
"Projekti tulemusel on kavas luua tehisintellektil tugineva vestlusroboti prototüüp, mille alusel saame tõendusmaterjali, kas vestlusrobotit kasutades on võimalik pakkuda kasutajatele infoteenust 24/7 ning kiirendada vastuse jõudmist küsijani," selgitas rahvusraamatukogu peadirektor Janne Andresoo.
Kultuuriministeeriumi kultuuriväärtuste asekantsler Merilin Piipuu sõnas, et rahvusraamatukogu on nutikate lahenduste eestvedaja pärandi valdkonnas. "Nad julgevad suurelt mõelda, katsetada ja riskida," märkis ta.
Rahvusraamatukogu kratiarendus on osa majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi ning riigikantselei eestvedamisel ellu kutsutud tehisintellekti arendamise ja kasutamise projektist.
Lisaks vestlusroboti kratile on arenduses ka automaatse märksõnastamise kratt. Selle projekti tulemusel valmib prototüüp, mida saavad tulevikus kasutada oma tegevuse optimeerimiseks ka teised raamatukogud.
Seotud lood
Arvutipargi renditeenus on mugav, säästlik ja (tuleviku)kindel. Green IT tegevjuht Asko Pukk usub, et ettevõtete äriline fookus peab alati olema enda põhitegevusel, sektoril, mida teatakse peensusteni, et olla konkurentidest paremad – just selleks vajaliku aja ja raha renditeenus vabastab.