Tallinn plaanib panna aprillis esialgu aastaks Kadriorgu sõitma isejuhtiva bussi marsruudil Weizenbergi tänava algusest Kumu kunstimuuseumini.
- Sohjoa-projekti isesõitvad bussid Helsingis. Foto: Oscar Nissin
Täna avaldati riigihangete registris hange "Isejuhtiva bussi üür Sohjoa Baltic projekti raames kuni kaheteistkümneks kuuks".
Projektis osaleb Tallinna transpordiamet koostöös tehnikaülikooliga. Sohjoa Baltic uurib, tutvustab ja pilotiseerib isejuhtivaid elektrilisi minibusse kui osa ühistranspordist, eelkõige nn esimese või viimase miili ühenduse võtmes.
Projekt loob teadmust ja kompetentsi selleks, et organiseerida ühistransporti keskkonnasõbralikult ja nutikalt. See pakub samuti ka õiguslikke ja organisatoorseid juhiseid, kuidas isejuhtivate sõidukite teenuseid kõige efektiivsemal moel korraldada. Sohjoa Baltic toob väikesed isejuhivad bussid näidismarsruutidele kuues läänemere piirkonna linnas.
Linna teatel on transpordisektoris oodata murrangulisi muudatusi, kus suur osa turust jagatakse ümber seoses tehnoloogia arengu (isejuhtivad sõidukid) ning uute ärimudelitega (nt sõidujagamine). Eestil kui maailmas tunnustatud digiriigil, tekivad sellega seoses võimalused majanduskasvuks.
"„Ettenägelik on maailma transpordi- ja logistika arengutes kaasa lüüa ning seda mitte ainult poliitiliselt, vaid ka tehnoloogiliselt, juriidiliselt ja väärtusloomes ja teistele riikidele suuna näitajana," kommenteeris Tallinna abilinnapea Kalle Klandorf . "Sohjoa Balticu projekt, mis toimub Tallinnas, on üks teerajaja sellistes innovaatilistes lahendustes," lisas ta.
Seotud lood
Arvutipargi renditeenus on mugav, säästlik ja (tuleviku)kindel. Green IT tegevjuht Asko Pukk usub, et ettevõtete äriline fookus peab alati olema enda põhitegevusel, sektoril, mida teatakse peensusteni, et olla konkurentidest paremad – just selleks vajaliku aja ja raha renditeenus vabastab.