Hiina taksoteenuse platvorm Didi Chuxing otsustas muuta kasutajate ja sõitude kohta kogunenud andmed allikaks, mille alusel hakata pakkuma kindlustusteenust ja hindama võimalike klientide kindlustusriske.
- Taksoturul hätta jäänud Didi otsib uusi võimalusi kasutaja andmete ära kasutamiseks. Foto: Scanpix
Eestis Taxifysse investeerinud Didi teenuste hulka lisandus kolmapäevast Didi Finance ja see sisaldab sõidukikindlustuse, eraisiku laenude ja ühisrahastatud tervishoiukindlustuse pakkumisi. Firma teatas, et loodab kogutud kasutajaandmete abil hakata tuletama kasutajate sissetulekut, tuginedes sellele, kus kasutajad elavad või tööl käivad, kirjutas Financial Times.
Finantsteenuste avamisega astub Didi Hiina turul konkurentsi vanemate platvormidega nagu Alibaba Ant Financial ja Tencenti WeSure ja WeBank.
Shanghai ärikooli professor Chen Lin ütles Suurbritannia ärilehele, et autokindlustus peaks Didi jaoks olema lihtne ala, kuhu laieneda, aga iseküsimus on, kas sellega ka kasumisse suudetakse jääda. "Esimene küsimus, mis tekib, on see, kas Didi laienes uude tegevusse selleks, et katta oma kaotusi sõidujagamisturul," lisas ta.
Seotud lood
Arvutipargi renditeenus on mugav, säästlik ja (tuleviku)kindel. Green IT tegevjuht Asko Pukk usub, et ettevõtete äriline fookus peab alati olema enda põhitegevusel, sektoril, mida teatakse peensusteni, et olla konkurentidest paremad – just selleks vajaliku aja ja raha renditeenus vabastab.