Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi ja Garage48 eestvedamisel toimunud e-riigi uute lahenduste võistlusel esitlesid 19 IT-ettevõtete meeskonda oma hoogtööna loodud lahendusi. Parimaks hinnati Net Group, kes pakkus lahenduse Häirekeskuse püstitatud probleemile edastada hädakõne ajal pilte ja videot.
Pingereas teise koha sai Proeksperti võistkond kultuuriministeeriumi esitatud muuseumide inventuuri ebatõhususe probleemi lahenduse eest. Kolmas koht läks FlowIT meeskonna loodud äriregistris ettevõtte asutamisel ettevõtte nimevaliku kontrolli automatiseerimise rakendusele. Lisaks anti mitmeid eriauhindu ja -tunnustusi.
„Need kolm päeva häkatoni olid meile katseprojekt, kuidas sellist e-riigi väljakutsete võistulahendamist teha. Tahame järgmise kahe aasta jooksul sarnaseid teha mitmeid, kus loodame nii samu kui ka uusi ettevõtteid ja riigiasutusi osalemas näha,“ märkis ettevõtlus- ja infotehnoloogiaminister Rene Tammist.
„Loodan, et seekordse häkatoni tulemuseks on reaalse koostöö jätkamine riigi ja mitme ettevõtte vahel. Mitmed siin loodud lahendused on viimistluse järel koheselt kasutusvalmis ning teeksid riigi toimimise tõhusamaks, lihtsamaks ja inimesele mugavamaks,“ lisas minister.
Telliskivi loomelinnakus 12. kuni 14 detsembrini asetleidnud arendustalgute vältel otsisid ettevõtted 48 tunni jooksul lahendusi päriselulistele probleemidele riigisektoris.
Häkatonil lõid lahendusi 14 erineva riigiasutuse poolt välja pakutud probleemidele 18 ettevõtet (tähestiku järjekorras): AlphaBlues, CGI, Creditinfo, Datel, Finestmedia, FlowIT, Fujitsu, Helmes, Mikaels Labs, Mooncascade, Net Group, Optimist Digital, Producement, Proekspert, Reach U (kahe meeskonnaga), TalTech, TIIM B, Vumonic.
Seotud lood
Erinevaid andmeid ja informatsiooni vajavad ning talletavad oma töös täna kõik ettevõtted. See, kuidas saadavat infot aga maksimaalselt ära kasutada, on oskus omaette ning igaühe enda teha. Kui infot koguv süsteem on ebakvaliteetne, andmed erinevates serverites ja pilvedes laiali, pole kasu ka kõige kvaliteetsemast ning kallimast AI-abilisest, sest sealt saadav info saab olla täpselt nii hea, kui hea on tema jaoks töötav infosüsteem.