IDC uuringust selgub, et kuigi globaalse nutitelefonituru valitseja on endiselt Samsung, on Apple tõugatud positsiooni võrra madalamale ehk kolmandaks.
- Huawei nutitelefoni P10 uudistajad. Foto: AFP/Scanpix
Kahe suure vahele on end pressinud Hiina tehnoloogiahiid Huawei, kes teatas, et müüs teises kvartalis enam nutitelefone kui Apple. Huawei müüs teises kvartalis 54,2 miljonit telefoni, kasvatades müüki aastases võrdluses 41%. Uuringufirma IDC andmeil ületas Huawei oma telefonidega esimest korda iPhone’ide müügi. Apple müüs eelmises kvartalis 41,03 miljonit iPhone’i. Samsungi nutitelefonide müüginumbrid jäid 80 miljoni juurde.
Samsungi turuosa nutitelefoniturul on nüüd 21%, Huaweil 16% ning Apple’il 12%. Esiviisiku lõpetavad Hiina ettevõtted Xiaomi ja Oppo.
„Huawei möödumine Apple’ist on enam kui märkimisväärne. Esimest korda viimase seitsme aasta jooksul ei hoia kahte esimest positsiooni Apple ja Samsung. See, et Huaweid USAsse ei lubata, on sundinud ettevõtet veelgi rohkem pingutama Aasias ja Euroopas, et oma eesmärke saavutada,“ kommenteeris Canalysi vanemanalüütik Ben Stanton. Ta lisas, et teine kvartal on üldjuhul Apple’ile nõrk olnud, mis tähendab, et õunafirma võib oma positsiooni aasta teises pooles tagasi võita.
Stanton arutles, et Samsungil ei ole Huawei head hoogu vaadates samuti midagi hõisata. Lõuna-Korea tehnoloogiahiiu puhaskasum jäi eelmises kvartalis ootustele veidi alla. „Kui Samsung ja Apple tahavad hoida oma turupositsiooni, peavad nad tegema oma tooted konkurentsivõimelisemaks,“ ütles ta.
Ka Samsung märkis sel nädalal oma kvartalitulemusi kommenteerides, et aasta teine pool saab nutitelefoniturul olema vilgas ja konkurents tõotab tulla kange.
Globaalset pilti vaadates selgub, et nutitelefoniturg jätkab kukkumist. Teises kvartalis müüdi kokku 342 miljonit nutitelefoni, mida on 1,8% vähem kui aasta tagasi.
Seotud lood
Arvutipargi renditeenus on mugav, säästlik ja (tuleviku)kindel. Green IT tegevjuht Asko Pukk usub, et ettevõtete äriline fookus peab alati olema enda põhitegevusel, sektoril, mida teatakse peensusteni, et olla konkurentidest paremad – just selleks vajaliku aja ja raha renditeenus vabastab.