Skype'i Eesti arenduskeskuse uue juhi Tanel Ermi sõnul on töötajate liiklus Microsoftis mitmesuunaline, ka talle on pakutud tööd ettevõtte peakontoris, aga Ermile meeldib Eestis rohkem.
- Tanel Erm Foto: Skype Technologies OÜ
Alates 1. juulist on Skype Eesti arenduskeskuse juht Tanel Erm, kes vastutab Skype’i ja Microsofti ülemaailmse tasuliste kõne- ja sõnumiteenuste arenduse ning Tallinna ja Tartu üksuse toimimise eest. Erm alustas ettevõttes tööd juba 2005. aasta aprillis.
Skype Eesti senine juht Andrus Järg hakkab juulist tööle Tallinna Lennujaama maapealsete teenuste turu arendusjuhina.
Järgneb raadiointervjuu Tanel Ermiga:
Miks sellise väljakutse vastu võtsite? Tundub suur suutäis.
Tõsi ta on. Ega aasta, kaks aastat tagasi ma ei oleks seda rolli vastu võtnud. Ei oleks veel küps olnud selle jaoks. Praegu on mul visioon, mida ma tahan korda saata ja ellu viia, ning suurtes piirides ka tean, kuidas seda teha. Hea meelega proovin, annan endast parima ja vaatame, mis sellest tuleb.
Kas kaks aastat tagasi juba pakuti seda ametikohta või ise mõtlesite…
Pigem oli see sisemine mõtteprotsess. Eks ma kõrvalt nägin, kuidas asjad käivad, ja tol hetkel ise tunnetasin, et see ei ole see hetk, kus ma saaksin teha seda, mida ma sooviks teha.
Tanel, te olete praegu 36aastane ja Skypes alustasite tööd, kui olite 22. 13 aastat olete selles ettevõttes karjääri teinud. Kuidas te sinna sattusite?
See on üks naljakas lugu. Minu esimeses töökohas, Tele 2s, kes omandas everyday.com-i portaali, oli tore kolleeg nimega Siim Teller, kes läks Skype’i. Kui nad hakkasin laienema ja inimesi juurde otsima, siis ta kirjutas ka mulle ja küsis, kas ma soovin liituda tema meeskonnaga. Kummalisel kombel ma seda kirja ei saanud, see läks rämpspostaksti. Läks kuu aega mööda ja teised kolleegid tulid uurima, et kas on Skype’i minek või mitte. Mina aga ei saanud üldse aru, millest jutt käib. Lõpuks leppisime intervjuu kokku, läksin kohale, parklas lõhkusin oma auto ära. Algus oli konarlik. Jätsin intervjuul hea mulje. Toreda faktina oli minu esimene kokkupuude arvutitega üleüldse oli Skype’i kontorist üle tee ja tol hetkel samas majas – küberneetikainstituudi majas, kus minu vanemad töötasid juba 1980ndatel.
Mis amet see oli, kuhu te läksite?
Ma kandideerisin tehnilisi toe spetsialistiks. Intervjueerijad arvasid, et äkki mul hakkab igav, ja pakkusid tasulist kõneteenuste valdkonda ja lõpuks ma maandusin sinna.
Mis ametit te ülikoolis õppisite?
Õigusteadust. Ma ei ole kunagi formaalselt tehnikaga seotud ala õppinud. Aga juba siis, kui ma olin 6-7aastane, tõi isa koju arvuti, mida ma tinutasin, ehitasin elektroonikat ja baasasju programmeerimist õppisin enne 10aastaseks saamist. Tehnikahuvi on mul alati olnud aga pigem olen olnud iseõppija.
Mida on Skype teile 13 aasta jooksul õpetanud?
Sellele küsimusele on raske vastata… Ma arvan, et peaaegu kõike on Skype mulle õpetanud. Alates tehnilistest detailidest rahvusvaheliste tiimidega töötamiseni, kõikvõimalikud konfliktsituatsioonid, koostöösituatsioonid ja juhtimise kohta palju. Kui nii kaua ühes ettevõttes olla ja selliselt, et igav ei hakka, siis see ongi üks pidev õppimise protsess.
Kuula intervjuud Tanel Ermiga alates 34:03
Seotud lood
Arvutipargi renditeenus on mugav, säästlik ja (tuleviku)kindel. Green IT tegevjuht Asko Pukk usub, et ettevõtete äriline fookus peab alati olema enda põhitegevusel, sektoril, mida teatakse peensusteni, et olla konkurentidest paremad – just selleks vajaliku aja ja raha renditeenus vabastab.