Kui seni pakkus ID-kaardi abiliinil kasutajatuge AS SK ID Solutions, siis 1. juulist osutab teenust uus ettevõte. Muutub ka telefoninumber ning abi pole enam ööpäevaringselt kättesaadav.
- ID-kaardi abiliin pole enam 24h kättesaadav. Foto: Erik Prozes
1. juulist hakkab ID-kaardi kasutajatuge pakkuma AS Tieto Estonia. Abiliini uus number on 666 8888 ja helistamisel kehtib tavapärane lauatelefonile helistamise hind. Kõnedele vastatakse tööpäeviti kell 8-19.
Riigi Infosüsteemi Ameti (RIA) peadirektori asetäitja Andrus Kaarelsoni sõnul näitab senine kogemus, et 80 protsenti kõnedest tehakse abiliinile ajavahemikus 8-19. "Öiseid ID-kaardi kasutajaid, kes muredega helistavad, on väga vähe ning seetõttu ei ole eraldiseisva abiliini ööpäev läbi töös hoidmine otstarbekas. Loodame ID-kaardi kasutajate mõistvale suhtumisele," märkis ta.
Kaarelsoni sõnul on ID-kaardi peamine info- ja abikanal veebileht id.ee. Sealt leiab lahendused ID-tarkvara ja ID-kaardi elektroonilisel kasutamisel tekkivatele muredele.
"Oleme alustanud ettevalmistusi id.ee veebikeskkonna põhjalikuks uuendamiseks, et sealt oleks lihtsam abi leida. Plaanime lisada ka veebivestluse võimaluse, et saaksime inimestele operatiivselt abi pakkuda. Veebikeskkond uueneb järgmisel aastal," kinnitas RIA asejuht.
Seni kasutajatuge pakkunud SK ID Solutions väljastab ka ID-kaardi sertifikaate. "Neil on kohustus võimaldada sertifikaatide peatamist ööpäev läbi ning ID-kaardi kasutajatugi oli liidetud sertifikaatide peatamiseks mõeldud telefoninumbriga," rääkis Kaarelson.
ID-kaardi sertifikaatide peatamiseks tuleb helistada numbril 677 3377 või lühinumbril 1777. Paarikuise üleminekuperioodi jooksul jõuavad nendele numbritele tehtud kõned veel ID-kaardi abikeskusesse. Edaspidi saab neil numbreil helistades ainult ID-kaardi sertifikaate peatada.
Kasutajatoe uus lepingupartner Tieto Estonia AS on aastaid pakkunud tehnilist kasutajatuge Eesti ja Skandinaavia suurklientidele. Tieto Estonia juhi Anneli Heinsoo sõnul on ettevõtte meeskond rahvusvaheline, mitmekeelne ja kogenud. "Mul on väga hea meel, et Tieto Estonia saab anda oma panuse Eesti ID-kaardi arengusse," sõnas ta.
Senise ID-abiliini funktsioonid:
* Abistab lõppkasutajaid ID-kaardi ja Mobiil-ID kasutuselevõtmisel ja kasutamisel, e-teenuste kasutamisel ja elektroonilise allkirja andmisel.* Nõustab lõppkasutajaid ID-tarkvara kasutuselevõtmisel ja võimalike tõrgete lahendamisel.* Annab informatsiooni ID-kaardi ja Mobiil-ID kasutamisvõimaluste ja toetatud veebiteenuste kohta.* Annab informatsiooni e-teenuste (kui teenusepakkujad sellise info edastavad), ID-kaardi ja Mobiil-ID kasutamisel tekkinud tõrgete kohta.* Annab informatsiooni ID-kaardiga seotud toimingute kohta (sertifikaatide kehtetuks tunnistamine ja sertifikaatide peatatuse lõpetamine, PIN- ja PUK-koodide vahetus jne).* Peatab ID-kaardi, elamisloakaardi ja digi-ID sertifikaadid (nt kui on kahtlus, et ID-kaart on kadunud ning seda võidakse kuritarvitada). Peatatud sertifikaatidega ei saa anda elektroonilist allkirja ega teha muid toiminguid elektroonilises keskkonnas. ID-kaardi, elamisloakaardi ja digi-ID sertifikaatide peatamisel küsib abiliin sinu isikuandmeid: ees- ja perekonnanime, sünniaastat või isikukoodi, sünnikohta või dokumendi numbrit. Peatamiseks pead vähemalt mõned neist andmetest ütlema ning sertifikaadid peatatakse.
Seotud lood
Tieto valiti ainsa Põhjamaade ettevõttena IDC edetabelisse TOP 25 FinTech. See on Tieto jaoks juba teine järjestikune aasta maailma parimate finantstehnoloogia ettevõtete tippu kuuluda.
Arvutipargi renditeenus on mugav, säästlik ja (tuleviku)kindel. Green IT tegevjuht Asko Pukk usub, et ettevõtete äriline fookus peab alati olema enda põhitegevusel, sektoril, mida teatakse peensusteni, et olla konkurentidest paremad – just selleks vajaliku aja ja raha renditeenus vabastab.