Riiklik ettevõtjatele suunatud mobiilirakendus vähendaks oluliselt tarbetut paberimajandust ning võimaldaks keskenduda raha teenimisele, kirjutab ettevõtja Andres Sallo (IRL).
Kirjutama ajendas mind kokkupuude sellise mobiilirakendusega nagu Taxify. Aastaid taksoveonduses kasutusel olnud taksodispetšeritest Kiisude aeg on Uberi, Taxify ja teiste tulekuga ümber saanud. Kui kiisusüsteemis toodeti palju telefonikõnesid ja paberimaterjali, siis taksoäppide süsteem on viinud kliendi ja teenindaja otse kokku. Otsekontakt tagab informatsiooni liikumise moonutamata kujul ning paberivabalt.
Tulles aga taksomaailmast välja ja vaadates Eesti ettevõtlusmaastikku, siis pilt enam nii kaunis ei ole. Tohutult palju ettevõtjale mittevajalikku aruandlust, pidev maksuameti küsimustele vastamine, mitmekordne tsekkide sisestamine ja nn „ digitaliseerimine“, raamatupidamise keerukus ja lõpuks uuesti maksuametile aru andmine. Siin võikski appi tulla riiklik ettevõtjatele suunatud mobiilirakendus „Mobiilne ettevõtja“. Mida selleks vaja on?
Seotud lood
Arvutipargi renditeenus on mugav, säästlik ja (tuleviku)kindel. Green IT tegevjuht Asko Pukk usub, et ettevõtete äriline fookus peab alati olema enda põhitegevusel, sektoril, mida teatakse peensusteni, et olla konkurentidest paremad – just selleks vajaliku aja ja raha renditeenus vabastab.