Tänase rahvusvahelise andmekaitsepäeva puhul teeb Tele2 tootedirektor Katrin Aron ülevaate uutest tarbijaõigustest, mis hakkavad kehtima tänu sel kevadel jõustuvale Euroopa Liidu isikuandmete kaitse üldmäärusele.
- Tele2 tootedirektori Katrin Aron Foto: Helena Evert, Tele2 Eesti personalidirektor
“Meie oleme üleminekuks valmistunud näiteks uute nõusolekuvormide haldamissüsteemide väljatöötamisega ning töötajate koolitamisega,” kinnitas Aron ning lisas, et kuna regulatsioon on pikk ja keeruline, kujunevad head tavad selle tõlgendamiseks ilmselt aja jooksul. “Näiteks, kes annab alaealise andmete haldamise nõusoleku või millise täpse protsessina hakkab toimuma kliendi andmete ühest ettevõttest teise kandmine.”
Olulised muutused kliendi jaoks:
Sul on õigus olla unustatud. Kliendi soovil peab ettevõte kustutama kõik andmed, mida pole otseselt vaja arveldamiseks või teenuse tagamiseks. Näiteks kui inimene on tööle kandideerinud, kuid soovib peale konkurssi olla nn. unustatud, siis peab ettevõte oma andmebaasist kustutama kõik kandideerimisega seotud info.Andmete ülekandmine. Kliendil tekib õigus ettevõttele öelda, et kõik temaga seotud andmed tuleb teisele ettevõttele üle anda. Näiteks võib laste üle kanda krediidiajalugu, et saada uues ettevõttes paremaid krediiditingimusi.Privacy by design. See tähendab, et klient peab edaspidi andma selgesõnalise ja dokumenteeritud nõusoleku oma andmete kasutamiseks. Seda nõusolekut on alati võimalik muuta või tagasi võtta. Näiteks e-posti aadressi kasutamine otseturunduses.
Kuna digiajastul on üha rohkem otsuseid automatiseeritud, tekib uue regulatsiooniga kliendile ka õigus saada seletus automaatselt tehtud otsuste kohta.Kõige klassikalisem näide automaatsüsteemi poolt langetatud resolutsioonist on krediidiotsus ja kliendil on õigus nõuda selgitus, millistel alustel otsus langetati.
Seotud lood
Tele2 Eesti 2017. aasta müügitulu ulatus 76 miljoni euroni, kasvades aasta varasema perioodiga võrreldes 4%. Ettevõtte EBITDA ehk kulumieelne ärikasum kasvas aastaga 4,3%, ulatudes 18,5 miljoni euroni, teatas ettevõte.
Erinevaid andmeid ja informatsiooni vajavad ning talletavad oma töös täna kõik ettevõtted. See, kuidas saadavat infot aga maksimaalselt ära kasutada, on oskus omaette ning igaühe enda teha. Kui infot koguv süsteem on ebakvaliteetne, andmed erinevates serverites ja pilvedes laiali, pole kasu ka kõige kvaliteetsemast ning kallimast AI-abilisest, sest sealt saadav info saab olla täpselt nii hea, kui hea on tema jaoks töötav infosüsteem.