13. oktoobril tunnustati Kultuurikatlas pidulikul auhinnagalal järjekordselt Eesti parimaid ettevõtteid. Noore ettevõtja preemia 5000 eurot pälvis sel aastal Markus Villig, kes on transporditeenust pakkuva ettevõtte Taxify OÜ asutaja ja tegevjuht. Preemia andis üle president Kersti Kaljulaid.
- Taxify juht Markus Villig. Foto: Andres Haabu
„Tänased noored ei taha enam "olla rakkes". Nad ei otsi tööturult lihtsalt rakendust. Nad tahavad, et haridus ja nutikus annaks neile vabaduse. Kõige vahvam on hakata leiutajaks. Meil on tarvis kõigest nii pool miljonit leiutajat, sellist nagu Taxify ja teised sarnased. Nemad loovad vabadust - muuhulgas ka tarbijatele. Neid ei piira aeg, koht ega vanad harjumused", lausus president Kersti Kaljulaid auhinda üle andes.
Swedbanki juht Robert Kitt tunnustas tänavuaastase konkursi silmapaistvalt kõrget taset. „Ettevõtluses läbilöömiseks vajalikud teadmised ei piirdu vaid omandatud eriala või ärijuhtimise teooriaga. Vaja on mitmekülgset komplekti oskustest, lisaks adekvaatset enese-peegeldust ja õiget suhtumist,“ ütles Kitt. „Lootustandev oli näha, et suurel hulgal noore ettevõtja preemiale kandideerijaist oli see komplekt olemas.“
Paljud konkursil osalenud ettevõtjad tegelesid Kitti sõnul probleemidega täiesti uuel tasemel: „Uued nutikad veebilahendused ja äpid suhestuvad klientidega täiesti uuel kombel ning esitavad kõva väljakutse traditsioonilistele ärimudelitele – nagu näiteks Taxify transporditeenuses. Vanadel tegijatel on uutelt nii mõndagi õppida.“
Kaubandus-tööstuskoja peadirektor Mait Palts tõdes samuti, et tänavuste kandidaatide hulgast võitja valimine oli keeruline. „Noore ettevõtja preemia konkursi eesmärk ongi leida üles need ettevõtlikud ja tublid noored, kes aitavad Eesti majanduskeskkonda arendada ja väärivad seetõttu ka tunnustamist,“ ütles Palts. „Tänavune konkurss tõestas, et Eestis on väga palju ettevõtlikke noori, kes on oma tugevustega juba praegu suutnud endale sillutada kindla põhja ettevõtluses. Loodame siiralt, et tunnustuse saamine motiveerib nii neid endid kui ka teisi noori ettevõtjaid mõtlema veelgi suuremalt ja pingutama veelgi rohkem.“
Markus Villig on 22-aastane ettevõtlik noormees, kes on kolme aastaga suutnud luua ja laiendada Taxify väikesest Eesti start-upist edukaks platvormiks rohkem kui 10 riigis. Ja kindlasti ei peatu areng sellega. Markus on ka aktiivne ettevõtluse edendaja ühiskonnas. Ta osaleb igal võimalusel nii koolinoortele kui kogenud ettevõtjatele mõeldud koolitustel, innustades inimesi oma kogemustega.
Noore ettevõtja preemia nominendid lisaks Markus Villigule olid Barking OÜ tegevjuht Kustas Kõiv ja kaksikutest ettevõtte omanikud Ivar ja Janar Merilo ThorGate Management OÜst.
Žüriis osalesid kaubandus-tööstuskoja peadirektor Mait Palts, Swedbanki ettevõtete panganduse juht Heiki Raadik, Eesti Vabariigi presidendi sisenõunik Heli Suvi, Estraveli tegevjuht Anne Samlik ning eelmise aasta noore ettevõtja preemia laureaat ja ettevõtte Mooncascade OÜ tegevjuht Indrek Ulst.
Swedbank ASi välja pandud 5000 euro suurune preemia anti välja juba teist korda. Konkurssi korraldavad Eesti Kaubandus-Tööstuskoda ja Swedbank AS ning algatust on toetanud ka Toomas Hendrik Ilves.
Seotud lood
Eesti Jagamismajanduse Seltsi liikmed avaldavad täna Riigikogu ees ühiselt mõtlevate ettevõtjate kogunemisega jagamismajandusele toetust. Samal päeval on Riigikogus esimesel lugemisel seaduseelnõu, mis reguleerib Eestis sõidujagamise.
Koos venna Markusega Taxifyd juhtiv Martin Villig ütleb põhjanaabrite turult lahkumise kohta, et sealne ärikeskkond oli suletud ja monopoliseeritud.
President Kersti Kaljulaid lausus tervitussõnad eile õhtul Helsingis toimunud tehnoloogiakonverentsi Slush avaüritusel, rääkis innustavalt e-Eesti eduloost ja kutsus kohalolijaid hakkama e-residentideks.
Ettevõtluskonkursi Rootsi Äriauhind 2016 raames jagati sel aastal preemiaid kolmes kategoorias: jätkusuutlik ja vastutustundlik ettevõtlus; silmapaistev tehniline innovatsioon ja aasta noor ettevõtja.
Arvutipargi renditeenus on mugav, säästlik ja (tuleviku)kindel. Green IT tegevjuht Asko Pukk usub, et ettevõtete äriline fookus peab alati olema enda põhitegevusel, sektoril, mida teatakse peensusteni, et olla konkurentidest paremad – just selleks vajaliku aja ja raha renditeenus vabastab.