Turu-uuringufirma GfK Retail & Technology andmetel müüdi Eesti jaemüügis augustikuus 9,9 miljoni euro eest 38 200 mobiiltelefoni. Võrreldes eelmise aasta sama ajaga kasvas mobiiltelefonide müügikäive 21% ning tükiline müük 14% võrra.
Mullu augustis müüdi mobiiltelefone Eestis GfK statistika alusel 33 600 ja seda 8 miljoni euro eest.
Valdava osa käesoleva aasta mobiiltelefonide müügikäibest moodustas nutitelefonide müük, mis ulatus 9,6 miljoni euroni. Tükiliselt müüdi nutitelefone selle aasta augustis kokku 31 500.
Elisa juhatuse liikme Andrus Hiiepuu sõnul osteti augustis mobiiltelefone kooli minevatele õpilastele ja üliõpilastele ning uue tööhooaja alguses soetas uue seadme ka nii mõnigi täiskasvanu. “Kui juba juuli oli mobiiltelefonide müügis rekordiline kuu, siis augustis kasvasid müüginumbrid veelgi. See näitab, et koolieelne seadmemüük sai sisse täistuurid,” andis Hiiepuu ülevaate augustikuu müüginumbritest.
Augustis kasvas ka Elisa esindustes müüdud nutitelefoni keskmine hind ja Hiiepuu hinnangul on see märk sellest, et Elisa kliendi ootavad nutitelefonilt üha suuremat võimekust. „Augustis maksis müüdud seade Elisas keskmiselt 361 eurot, mis oli aastataguse ajaga võrreldes pea 20 eurot kallim,“ täpsustas Elisa juhatuse liige.
Hiiepuu sõnul mängis siin suurt rolli Apple nutitelefoni iPhone SE suur populaarsus. „Üldse mahtus tänavu augustis Elisa menukaimate mobiiltelefonide müügitoppi juba lausa kaks erinevat Apple nutitelefoni,“ täheldas ta.
Populaarseimad brändid Elisa klientide seas olid augustis Samsung, Sony, Huawei ja Apple ning menukaimad nutitelefonideks osutusid Samsung Galaxy J3, Huawei P9 Lite ning Apple iPhone SE.
Elisa esindustes müüdud seadmete seas oli positiivseks üllatajaks Eestis veel suhteliselt vähe tuntud Coolpad Porto S. „See on kõigest 99 eurot maksev nutitelefon, mis oma tehniliselt võimekuselt on samaväärne kaks-kolm korda kallimate seadmetega,“ iseloomustas Hiiepuu uue tegijana telefonide müügi edetabelisse jõudnud uustulnukat.
Tele2 müügi- ja turundusdirektori Kristjan Seema sõnul on telefonimüük tänavu iga kuuga kasvanud. “Telekomisektori müüginumbrid peegeldavad hästi üldist majandusolukorda. Palgad tõusevad, sisetarbimine ja tööhõive on kõrged ja seadmeid ostetakse palju,” ütles Seema.
“Inimesed tunnevad, et elu läheb paremaks ning lubavad endale rohkem. Ka uus iPhone ja ka näiteks Samsungi kallima otsa mudelid müüvad üle aastate hästi,” lisas Seema ja tõdes, et nutiseade ise muutub igapäevases elus ka järjest olulisemaks, noored vaatavad juba sagedamini Youtube videokeskkonda kui näiteks televiisorit.
82 protsenti augustis Eesti jaeturul müüdud telefonidest olid GfK statistika kohaselt nutitelefonid. Tele2-s olid Seema andmetel populaarseimad Samsungi ja Huawei mudelid, mis moodustasid vastavalt 45 ja 30 protsenti kõigist müüdud nutitelefonidest, kuigi rahalises vääringus kulutati aga enim Samsungi ja Apple’i telefonidele.
Augustis müüdi jaeturul GFK andmetel ligi 3700 tahvelarvutit, mis on samuti tänavu üks kõrgemaid näitajaid ning üle 400 võrra enam kui juulis. Tele2-s müüdud tahvelarvutitest kasvas augustis hüppeliselt Lenovo osakaal. “See on selgelt seotud koolialgusega, mille puhul vanemad ostsid lastele soodsama hinnaklassi tahvleid,” arvas Seema.
Juulis oli keskmine nutitelefoni hind jaeturul 306 ning Tele2-s 280 eurot. Keskmine tahvelarvuti müügihind on GfK statistika järgi Eestis 273 eurot ja Tele2-s 308 eurot.
Seotud lood
Täpsustatud andmetel suurenes Eesti sisemajanduse koguprodukt (SKP) II kvartalis võrreldes eelmise aasta II kvartaliga 0,8%, teatas statistikaamet. Suure panuse kasvu andis IT-sektor, kirjutas Äripäev.
Esimesena maailmas võttis uue ja täpsema positsioneerimise lahenduse kasutusele Eesti Häirekeskus. Selle rakendamiseks tehti koostööd tehnoloogiaettevõttega Google, mobiiltelefonide tootjaga Sony Mobile Communications, Siseministeeriumi infotehnoloogia- ja arenduskeskusega (SMIT), Eesti sideettevõtetega Telia, Elisa ja Tele2, tehnoloogiaettevõttega Reach-U ning Euroopa Hädaabinumbri Assotsiatsiooniga (EENA). Arendustööd Häirekeskuse infosüsteemides helistaja asukoha digikaardil kuvamiseks tegi SMIT. Intervjuus ITuudistele räägib lahendusest ja selle valmimiset lähemalt SMITi pääste ja hädaabi valdkonnajuht Aivo Riisenberg.
31. märtsil avaldas Huawei oma 2016. aasta auditeeritud finantstulemused, mis näitavad järjepidevat iga-aastast kasvu ettevõtte telekommunikatsiooni, ärikliendi ja erakliendi äriüksuste lõikes. Kogu grupi aastatulu oli 70,9 miljardit eurot, mis on 32% rohkem kui 2015. aastal. Netokasum oli kokku 5 miljardit eurot, mis on 0,4% kasv aasta varasemaga võrreldes. Täiendavalt panustas Huawei ka teadus- ja arendustegevustesse 10,4 miljardit eurot.
Tartu parim väikeettevõtja oli eelmise aasta tulemuste põhjal Mooncascade OÜ. Enim töökohti lõi Kodumaja AS, suurim ekspordi kasvataja oli OÜ TMB Element ja suurim investeerija AS Tartu Veevärk.
Arvutipargi renditeenus on mugav, säästlik ja (tuleviku)kindel. Green IT tegevjuht Asko Pukk usub, et ettevõtete äriline fookus peab alati olema enda põhitegevusel, sektoril, mida teatakse peensusteni, et olla konkurentidest paremad – just selleks vajaliku aja ja raha renditeenus vabastab.