Ülemaailmne IKT-ettevõte Ericsson teatas ühinemisest koostööprojekti ElectriCity partnerite ringiga. Ettevõte soovib arendada ja testida sobivaid transpordilahendusi nutikatele linnadele.
Göteborgi esimene elektribussiliin number 55 avati 2015. aasta juunis. Bussiliin number 55 ühendab Göteborgi Lindholmeni linnaosa ja Chalmersi piirkonda ning seda teenindavad kolm täielikult elektri- ning seitse hübriidmootoriga Volvo bussi. Kolm aastat kestva projekti eesmärk on katsetada ja hinnata, kuidas elektrisõidukite kasutamine ühistranspordis aitab kaasa parema ja säästlikuma linnakeskkonna loomisele, ning uurida, kuidas tehnoloogia praktikas toimib. Bussiliin teenindab 100 000 sõitjat kuus.
„Liinil nr 55 sõitvad bussid on juba meie platvormiga ühendatud ning arendajatel on nutikate rakenduste loomiseks olemas kontrollitud juurdepääs andmetele," ütleb Ericssoni tööstus- ja ühiskonnavaldkonna juht Orvar Hurtig. „Nüüd astume ElectriCity partnerina uue sammu. Tegemist on põneva projektiga, milles saame koos partneritega arendada ja testida sobivaid transpordilahendusi nutikatele linnadele - päriselus."
Bussiliin on keskne osa tööst, mida teeb ElectriCity - ettevõtete, teadlaste ja omavalitsuse koostööprojekt, mille raames uuritakse säästliku ühistranspordi kasutegureid ja potentsiaali.
ElectriCity uuringutest selgub, et nii sõitjad kui ka juhid hindavad elektribussiliini kõrgelt ning et bussid, laadimisvõrk ja bussipeatused isegi ületavad ootusi. Ühistranspordi korraldaja Västtrafiki andmetel on sõitjad teenusega üldiselt väga rahul. Hästi suhtutakse tõsiasja, et bussid kasutavad taastuvat energiat, ning Chalmersplatseni ja Teknikgatani bussipeatusi hinnatakse samuti kõrgelt. Umbes 80% sõitjatest peavad oluliseks bussides pakutavat tasuta WiFit ja koguni 93% leiab, et suur pluss on bussi madal müratase.
Projektis teevad Ericssoniga koostööd Volvo Group, Chalmersi Tehnikaülikool, Swedish Energy Agency (Energimyndigheten), Västra Götalandi omavalitsus, Göteborgi linn, Göteborg Energi, Västtrafik, Akademiska Hus, Chalmersfastigheter, Älvstranden Utveckling, Business Region Göteborg, Keolis, Lindholmeni teaduspark ja Johannebergi teaduspark.
Seotud lood
Ericssoni Tallinna tehast asus juhtima Lars Ottoson. Tallinna tehas on Ericssoni üks suuremaid tootjaid. Radio System sidevõrgu tugijaamade tootmisega astutakse samm lähemale 5G-valmidusega lahenduste pakkumisele.
Selle järel kui Rootsi telekommunikatsiooniseadmete hiiu Ericssoni uus juht Börje Ekholm poolteist kuud tagasi ametlikult ohjad võttis, on Ericssoni aktsia kerkinud 11%.
Riigi loodud IT-majad pakuvad erasektori IT-ettevõtetele järjest rohkem konkurentsi: võisteldakse tööjõuturul ja IT-firmadel on oht muutuda tööjõurendi pakkujateks, selgus Äripäeva raadio saates.