Eelmisel neljapäeval Tallinnas toimunud SEB iga-aastasel äriklientide majanduskonverentsil Baltic Business Summit 2016 osalenud Läti, Leedu ja Eesti suurettevõtetest kinnitas 68%, et digitaliseerimine toob kaasa põhimõttelisi muutusi kõikides ärivaldkondades ning see ajendab Balti suurettevõtteid ärimudeleid muutma.
>>>>
"Finantssektor on nende hulgas, kus on tunda digitaliseerimise mõju väga tugevalt.," ütles SEB Grupi president Annika Falkengren.
Suurettevõtetest on 19% veendunud, et neil tuleb digitaliseerimise tõttu oma ärimudelit kahe järgmise aasta jooksul muuta. Ainult 5% ettevõtetest arvab, et neil on võimalik jätkata senisel viisil.
„Finantssektor on nende hulgas, kus on tunda digitaliseerimise mõju väga tugevalt. Peame nüüd konkureerima mitte ainult teiste pankade, vaid palju suurema hulga erinevate ettevõtete, sh idufirmadega. Finantsala idufirmad on teinud paljud häid asju: nad on kiired, riskialtid ning vormivad üksikuid teenuseid täiuslikkuseni, nii et sellest on palju kasu panganduse innovatsioonile. Digitaliseerimine teeb klientidele pangateenuste kasutamise lihtsamaks, ent see peab jääma ka turvaliseks ja usaldusväärseks,“ ütles SEB Grupi president Annika Falkengren oma pöördumises.
Balti suurettevõtete esindajatest mainis 60%, et nende ettevõtte ees seisev peamine väljakutse on innovatsioon. Vastajatest ütles 20%, et nende ees seisev peamine väljakutse on tootlikkus ja veel 15% mainis uutele turgudele laienemist.
Kui neil paluti kirjeldada ühe sõnaga mõju, mida digitaliseerimine nende organisatsioonile avaldab, ütles vastajatest 33% „lihtsus“ ja 23% valis „võimalused“ ning 22% vastas „kiirus“.
SEB Baltic Business Summit toimus 14. aprillil Tallinnas ja see oli järjekorras neljas seda laadi üritus. Üritusel osales esindajaid enam kui 150-st Eestis, Lätis ja Leedus tegutsevast suurettevõttest, et arutada digitaalset tööstusrevolutsiooni ning selle mõju ettevõtluskeskkonnale. Järgmisel aastal toimub Baltic Business Summit Riias.
Seotud lood
Rahvusvaheline majandusajakiri Global Finance nimetas SEB eraklientidele ja äriklientidele pakutavad digitaalsed lahendused Eesti parimaks. Lätis pälvis SEB auhinna eraklientide ja Leedus samuti mõlemas kategoorias. Eestis tunnistati SEB eraklientide digitaalsed lahendused parimaks juba kolmandat aastat järjest.
Ettevõtted saavad SEB-s avada pangakonto kontorisse minemata ehk kaugkanalis, teatas pank. Suhtlus saab toimuda videokõne vahendusel. Esialgu pakutakse teenust SEB klientidele, kellel on juba erakliendi internetipanga leping. Tulevikus avatakse teenus ka uutele klientidele.
Kujuta ette, et sinu ettevõte on nagu maja, mis peab vastu vihmale, tormile ja ajahambale. Selle tugevus sõltub vundamendist, kandvatest seintest ja katusest. Kui mõni neist pole paigas, võib maja muutuda ebastabiilseks.