Eesti Telekom käivitab 28. augustil iduettevõtete inkubaatori Vunk Garage48, mille eesmärk on anda hoogu idufirmadele.
Ettevõte kingib kahele idufirmale algkapitaliks 10 000 eurot ja kuu pikkuse mentorprogrammi, ütles Eesti Telekomi uute äride juht Holger Haljand.
"Kuna meie fookus on Eesti kliendi teenindamisel, siis otsime partnerlust, et puhuda tuul globaalsete ettevõtete purjedesse, mille väärtus avalduks meie Eesti klientidele," kommenteeris Haljand.
Soovitused, mida arvestada oma ideele toetust otsides:
Kui suurt probleemi sa lahendad? Kas see on piisavalt suur, et luua olulist väärtust kliendile? Õnnestumiseks peab looma väärtust piisavale hulgale inimestele, et see tekitaks usku ka investoritele ja partneritele.
Valideeri-valideeri-valideeri! Selleks, et aru saada kui suurt väärtust sa lood, katseta oma ideed kliendi peal ja turul. Väikses seltskonnas võib tunduda probleem suur ja lahendus vägev, aga tegeliku teadmise ja kogemuse saab ainult turult. Täpsusta oma segment ja uuri neilt. Kui võimalik, siis proovi väikese prototüübi või kõige olulisema funktsionaalsusega, mis võiks kliendile korda minna.
Räägi oma ideest lihtsalt ja konkreetselt, nii klientidele kui võimalikele partneritele ja investoritele. Lihtsus on oluline ka siis, kui teed keerulist lahendust, sest kui klient esimese 30 sekundi jooksul väärtusest aru ei saa, siis ei ole tõenäiliselt võimalik seda laialdaselt müüa.
Kõige tähtsam on tiim ja tiimiliikmete kirg teha midagi suurt ja teha seda hästi. See on edu peamine alus. Kui sa ise oma tiimi ja ideesse ei usu, siis miks peaks klient, partner või investor seda tegema?
Autor: ituudised.ee - Äripäeva IKT uudiste teemaveeb
Seotud lood
Augusti viimasel nädalavahetusel toimus Tallinnas VUNK Garage48 arendusnädalavahetus, kus 10 000 euro suuruse investeeringu saamiseks pääses edasi võistlema 7 võimeka tehnoloogiaideega meeskonda.
Uute äriideede kiirendi VUNK žürii valis reedel välja kaks uut ja nutikat Eestist sirgunud tehnoloogiaideed, milles nähakse potentsiaali kasvada rahvusvaheliseks edulooks.
Kujuta ette, et sinu ettevõte on nagu maja, mis peab vastu vihmale, tormile ja ajahambale. Selle tugevus sõltub vundamendist, kandvatest seintest ja katusest. Kui mõni neist pole paigas, võib maja muutuda ebastabiilseks.