Ettevõtja Jaan Pillesaare sõnul näitab ametiautode käibemaksumuudatuse läbikukkumine, et endine rahandusminister Jürgen Ligi sõitis omal ajal ettevõtjate arvamusest üle.
"Asja kokkuvõte on, et rahandusministeerium eesotsas Jürgen Ligiga sõitis ettevõtjate arvamusest jõuliselt üle, öeldes, et on ise targemad. Eks nad said, mida tahtsid," kommenteeris IT-ettevõtte Helmes omanik ja juht Pillesaar.
Kui suures ettevõttes pannakse nii suurelt arvutustes mööda, nagu seda rahandusministeerium tegi, siis on asi halb, nentis ta. Pillesaar nõustus ka Raivo Heinaga, et kui tegelikult oli plaan koguda 47 miljonit aastas ja viie kuuga koguti 6,6 miljonit, siis tõesti erasektoris lastaks selle peale vastutajad üsna tõenäoliselt lahti. Samas märkis Pillesaar ettevõtlusega paralleeli tuues, et näiteks start-up'id eksivad ka 300 protsendi ulatuses.
Pillesaar märkis, et ametiautode käibemaksustamise muudatuse jõustumise ajal said ministeeriumi ametnikud ilmselt rohkem palka kui kogunes maksutulu. "Seepärast ma käibemaksule tähelepanu ei pööranud - räägitakse mõnedest miljonitest. Samal ajal on Eestist välja rännanud 75 000 inimest. Seetõttu oleme kaotanud miljard eurot maksutulu," rõhutas Pillesaar, soovitades pisiasjadega tegelemist vältida. Tema hinnangul tasuks keskenduda kogu maksusüsteemi muutmisele. "Süsteem, millega 1990. aastate alguses alustasime ja mis oli siis väga sobiv, ei sobi juba ammu, kui räägime kaasaegsest majandusest. Pole vaja kosmeetilisi pisimuudatusi, mille kasu on väike ja mis kõiki vihale ajavad," sõnas Pillesaar
Seotud lood
Uut äri alustades keskendutakse sageli tootele, teenusele või turundusplaanile, kuid üha enam digitaliseeruvas maailmas on üheks kõige olulisemaks väärtuseks sinu brändi identiteedis kujunemas domeen. Miks on seda vaja, kuidas seda valida ja millistele trendidele peaksid aastal 2025 tähelepanu pöörama? Tuginedes nii Eestist kui ka raja tagant saadud kogemustele panime sulle kokku ülevaate, mis peaks aitama sul domeenidega seotud maailmas hõlpsamini orienteeruda.