Kui palju mobiilset internetti saab 35 euro eest? Hiljutisest uuringust selgub, et selle raha eest saavad kõige enam mobiilset internetti kasutada soomlased, Eesti paikneb teisel kohal.
Politico.eu vahendab, et Soome telekommunikatsiooni konsultatsiooniga tegelev ettevõte Rewheel tegi huvitavaid arvutusi ning uuris, kui palju mobiilset internetti kuulub 35eurosesse paketti, kuhu on lisatud ka vähemalt 1000 kõneminutit ning piiramatus koguses tekstisõnumeid.
Uurimuse tulemusena selgus, et esikohal on Soome, kus nimetatud 35euroses paketis on 50 gigabaiti mobiilset internetti. Teisele kohale jõudis Eesti 40 gigabaidiga. Kolmandat kohta jäid 20 gigabaidise andmemahuga jagama viis riiki: Prantsusmaa, Taani, Läti, Rootsi ja Suurbritannia.
Uurimusest jäid välja Belgia, Kreeka, Küpros, Malta ja Bulgaaria, kuna eelpool mainitud tingimustele vastavat mobiilsidepaketti ei pakkunud ükski mobiilioperaator.
Omamoodi üllatusena tuleb ehk see, et mitmed Euroopa riigid, näiteks Saksamaa, pole sugugi mobiilse interneti seas esirinnas. Kõlab ehk uskumatuna, aga 35 euro eest saab Saksamaal vaid ühe gigabaidi mobiilset internetti. 60 euro eest aga juba viis gigabaiti. Analüüsitud riikidest oli kõige tagasihoidlikuma tulemusega Ungari: 35euroses paketis on üksnes 0,5 gigabaiti mobiilset internetti.
VATMi juht Jürgen Grützner selgitas, et põhjus, miks Saksamaal 35 euro eest nii vähe internetti saab, on see, et sakslaste hulgas pole mobiilise interneti kasutamine eriti populaarne. Rewheeli statistika näitab, et keskmiselt kulutab üks sakslane kuus 410 megabaiti mobiilset internetti, keskmine soomlane aga 5,1 gigabaiti.
Grützner selgitas, et Skandinaavias on mobiilivõrkude laienemisele erinevad toetused. Saksamaal selliseid toetusi pole ning mobiilioperaatorid peavad oma mobiilsidevõrgu laiendamise ise täies mahus kinni maksma. Viimane tähendab aga, et tarbijatel tuleb selle võrra rohkem kukrut kergitada.
Seotud lood
Arvutipargi renditeenus on mugav, säästlik ja (tuleviku)kindel. Green IT tegevjuht Asko Pukk usub, et ettevõtete äriline fookus peab alati olema enda põhitegevusel, sektoril, mida teatakse peensusteni, et olla konkurentidest paremad – just selleks vajaliku aja ja raha renditeenus vabastab.