Logistika Aastakonverentsil kuulutati Aasta Logistikateoks Häirekeskuse projekt GIS-112 ehk Häirekeskuses, pääste- ja kiirabiautodes kasutatav ühine digikaardirakendus.
Häirekeskus esitles tänavu augustis töövahendit, mille loomise eesmärk oli kiirendada professionaalse abi ja toetuse saamist olenemata asukohast või elukohast Eestis. Uus töövahend koosneb põhiosas Häirekeskuses, pääste- ja kiirabiautodes kasutatavast ühisest digikaardirakendusest, mille kasutamiseks on ka pääste- ja kiirabiautodesse paigaldatud arvutid. Nüüd on Häirekeskuse ning pääste- ja kiirabiautode vahel elektrooniline andmeside. Uue töövahendiga leiatakse kiiremini ja täpsemalt õnnetuskoht ning kiireim abiosutaja, antakse kiiremini väljasõidukorraldus, leitakse rutem sündmuskohale sõitmise teekond, mille kõige tulemusena jõuab abi kiiremini sündmuskohale.
Geoinfosüsteemi ellurakendamise juhtiv ja vastutav asutus on olnud Häirekeskus. Töövahendi tehnilist valmimist tagas ja koordineeris, andmebaase ühildas ja päästesõidukite tarkvara paigaldas Siseministeeriumi infotehnoloogia- ja arenduskeskus (SMIT), tarkvaralahendused valmistas ning koolitusi aitas läbi viia CGI Eesti AS.
Töövahend loodi Eesti-Šveitsi koostööprogrammi raames ning maksis ca 1,5 miljonit eurot, millest 85% rahastab Šveits ja 15% Eesti riik.
Taksoäpp finaali teisel kohalKonkursil anti välja ka kaks võrdse kaaluga teist kohta. Ühe neist kohtades sai endale taksoäpp Taxify, mille eesmärk on pakkuda klientidele kiiremat ja mugavamat võimalust takso tellimiseks. Idee seisneb senise raadiosidekeskse taksohalduse muutmises nutitelefonide keskseks halduseks, andes kliendile võimaluse tellida takso nii läbi dispetšeri kui nutitelefoni rakenduse.
Aasta Logistikategu valiti tänavu 13. korda. Varasematel aastatel on tiitli pälvinud Elron, EVR Cargo, Eesti Logistikaklaster, DPD Eesti, SmartPOST, Magnum Logistics, A Le Coq, Lextrans/Autologistika, Sillamäe Sadam, DFDS Transport (praegune DSV Transport), Schenker ja Telema.
Seotud lood
Häirekeskus on kasutusele võtnud infotehnoloogilise lahenduse, mis kiirendab nii abivajaja asukoha väljaselgitamist kui ka abi teelesaatmist ja kohalejõudmist.
Arvutipargi renditeenus on mugav, säästlik ja (tuleviku)kindel. Green IT tegevjuht Asko Pukk usub, et ettevõtete äriline fookus peab alati olema enda põhitegevusel, sektoril, mida teatakse peensusteni, et olla konkurentidest paremad – just selleks vajaliku aja ja raha renditeenus vabastab.