Eesti Energia avas eile Auvere tööstuskompleksis uue andmekeskuse, mis teenindab suuremat osa Ida-Virumaal asuva põlevkivitööstuse IT-lahendustest. Vajadusel on andmekeskus võimeline üle võtma ka Tallinnas asuva serverikeskuse funktsioonid.
Eesti Energia IT juhi Agnes Roosi sõnul on infotehnoloogial ettevõtte töös väga oluline roll. „Infotehnoloogiaga on tihedalt seotud kogu tootmisahel alates põlevkivi kaevandamise planeerimisest, jaamade ja õlitehaste tööst kuni energiakaubanduseni. Eesti Energia on ka üks Eesti suurimaid arveväljastajaid - igakuiselt saadame klientidele üle poole miljoni arve, neist 67% elektrooniliselt. Meil on 21 erinevat veebiteenust, mida külastatakse enam kui miljon korda kuus,” kirjeldas Roos IT rolli Eesti Energias. Lisaks on infotehnoloogia tähtsal kohal ka Elektrilevi jaotusvõrgu juhtimisel. Uus andmekeskus aitab tagada infotehnoloogiliste funktsioonide talitluspidevust.
Lisaks annab valminud andmekeskus ka märkimisväärse säästu püsikuludelt. „Kui varasemalt oli Ida-Virumaa IT-süsteem üsna aegunud, asus hajusalt Narvas ja Jõhvis ning oli ettevõttele kulukas üleval pidada, siis ainuüksi püsikuludelt hoiame tänu uuele andmekeskusele aastas kokku 200 000 eurot,“ rääkis Roos avamisel. „Vana lahenduse toite ja jahutuslahendused olid sisuliselt ammendunud. Uus andmekeskus annab meile piisavalt paindlikkust IT-süsteemide edasiseks arendamiseks,“ lisas Roos.
Auveres asuv serverimajutus vastab kõigile kaasaegsetele nõuetele - seal on dubleeritud elektritoide, modulaarne UPS lahendus, gaaskustutussüsteem ja efektiivne vabajahutuse lahendus. Loomulikult on kõik olulised näitajad monitoorigus ja spetsialistid saavad koheselt teate kui esineb kõrvalekaldeid seatud tehnilistest raamidest. Andmekeskus rajati koostöös Telegrupiga.
Eesti Energia teine serverimaja asub Tallinnas.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Uut äri alustades keskendutakse sageli tootele, teenusele või turundusplaanile, kuid üha enam digitaliseeruvas maailmas on üheks kõige olulisemaks väärtuseks sinu brändi identiteedis kujunemas domeen. Miks on seda vaja, kuidas seda valida ja millistele trendidele peaksid aastal 2025 tähelepanu pöörama? Tuginedes nii Eestist kui ka raja tagant saadud kogemustele panime sulle kokku ülevaate, mis peaks aitama sul domeenidega seotud maailmas hõlpsamini orienteeruda.