Võrreldes veebiga, mille eluiga on kolm aastat, vajab äpp tema sõnul püsivat tööd. See pole ühekordne kulu, viska sõiduauto aknast välja aasta-paari tagant, näitlikustas ta. "Meeletu kogus raha on ära põletatud, ilma et kullapalavikus jooksjad saaksid aru, mis on nende tegelikud väljavaated," lisas Runnel. "Oma rahaga ahju küttes saaksid sa vähemalt sooja," märkis ta.
Runneli sõnul võib äpp olla pea kõigil tavaettevõtteil vaid toetav meede turunduses, puhtalt kuluallikas. Samas äppides veedetava aja osakaal kasvab.
Sageli vaadatakse mobiili kui väikest desktopi - arvuti, mis on sinu taskus. "See on palju enamat, see on tehnoloogiliselt ja tarbijakäitumiselt palju avaram nähtus. See pole eelmise jätk, vaid uus asi," lisas Runnel.
Fraktali juht kinnitas, et tavameedia ehk lehed ja televisioon surevad välja vaikselt, sest seal pole enam lugejaid. Reklaamitulu koondub väikese hulga pindade vahendajate kätte nagu Facebook, Google, Twitter. Tipus toimuvad väikesed vahetused, Google pole enam suveräänne liider, selgitas ta.
"Olen täiesti veendunud, et paberlehed jäävad sellisesse nišši nagu müürilehed," sõnas ta. Vaadates, kui palju on reklaamimahud kokku kuivad - 80% USAs võrreldes ajaga kümme aastat tagasi - seal ei ole seda mahla, lisas Runnel. New York Times jääb võib-olla alles kümneks aastaks, arvas ta.
TVga on samamoodi, sa ei pane tähelegi, et TVst on saanud arvuti. Järel- või ettevaatamine on tõusev trend, lisas Runnel.
Tõnu Runnel on digiagentuuri Fraktal juht, lisaks on ta loonud veebiehituse idufirma Edicy.
Äripäeva teemaveebi ituudised.ee korraldatud tänane üritus "APP-konverents: mobiilse äri parimad praktikad" vaatleb mobiilse äri trende. Konverentsil esinevad lisaks Runnelile Taxify tegevjuht Markus Villig, Swedbanki e-kanalite juht Arno Pae, Net Group tarkvaralahenduste arhitekt Mait Poska, Mobi Labi juht Veiko Raime, Trinidad Consultingu juhatuse liige Hegle Sarapuu, Fortumo müügijuht Tarvo Topolev, Fleepi juht Henn Ruukel, Applaudi juht Joonas Trussmann.