Eesti Interneti SA statistika kohaselt kasvatas Elkdata OÜ Eesti domeenide registreerimise turuosa ning möödus tänu sellele Elionist. Veebimajutus.ee kaubamärki kasutav Elkdata sai suuruselt teiseks .EE domeeninimede registreerijaks ja haldajaks Eestis.
Eesti Interneti SA 10.01.2014 avaldatud statistika andmetel kasvatas Veebimajutus.ee 2013. aastal Eesti domeenide turuosa 11,24 protsendini. Elkdata, kes haldab üle 8300 .EE domeeni ning üle 5000 Euroopa ja rahvusvahelise domeeni, on suurima domeenilaiendite valikuga teenusepakkuja Eestis.
Möödunud aastal registreeris Elkdata 743 .EE domeeni rohkem kui 2012. aastal. Uusi .EE domeene registreeriti 2013. aastal Elkdatas 1964.
„Arvestades äärmiselt tihedat konkurentsi .EE registripidajate turul oleme 2013. aasta tulemustega väga rahul. Meie pikaajaline eesmärk on kasvada suurimaks .EE domeenide registreerijaks Eestis. Elionist möödumine ja teise positsiooni saavutamine näitab, et liigume kindlalt seatud suunas,“ ütles Elkdata juht Margus Merilai.
Merilai sõnul kujuneb 2014. aasta domeeninimede registreerimise osas unikaalseks, sest uusi domeenilaiendeid (gTLD) tuleb järgneval aastal väga palju. Nii on võimalik registreerida näiteks selliseid domeenilaiendeid nagu .bike, .sexy, . tattoo, .holding, .clothing, .guru, .ventures, .photography, .graphics, .holdings, .singles, .estate, .equipment, .lighting ja .plumbing.
Elkdata hakkab uusi domeenilaiendeid pakkuma juba veebruaris. „Tulevaid domeenilaiendeid on sadu ja neid haldavaid ettevõtteid samuti palju. Sellega seoses on rahvusvahelistel registripidajatel mõningaid kitsaskohti. Nii pole praegu veel kahjuks võimalik täpselt öelda, millal ja milliseid domeene saab meil avalikult ilma piiranguteta registreerida. Kuid on kindel, et see juhtub juba lähiajal,“ ütles Merilai ja lisas, et lisaks mainitud laienditele on aasta jooksul lisandumas veel .kitchen, .menu, .marketing, .shoes, .camera, .business, .guide jpt.
Elkdata OÜ on tegutsenud 15 aastat domeenide registripidajana ja serveriteenuste pakkujana. Aastaid tegutseti hobiprojektina ning alles 2006. aastal tehti jõulisemaid samme ning püstitati kõrged eesmärgid teenuse lihtsusele ja kvaliteedile, mille pöördepunktiks sai uue kaubamärgi Veebimajutus.ee kasutusele võtmine.
Seotud lood
Kujuta ette, et sinu ettevõte on nagu maja, mis peab vastu vihmale, tormile ja ajahambale. Selle tugevus sõltub vundamendist, kandvatest seintest ja katusest. Kui mõni neist pole paigas, võib maja muutuda ebastabiilseks.