• 11.12.13, 13:13
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Jaapan tõusis äpipoodide käibelt maailmas esikohale

Jaapan võttis USA-lt esikoha maailma rakendustepoodide käibes tänu nuti- ja tahvelarvutite mängudele.
Jaapani tarbijad kulutasid oktoobris ümmarguselt 10% USA tarbijatest rohkem kõigile nutitelefonides ja tahvelarvutites kasutatavatele rakendustele, vahendab Wall Street Journal rakenduste jälgijat App Annie.
Jaapanis kulutatakse rakendustele kolm korda rohkem kui Lõuna-Koreas ja kuus korda rohkem kui Suurbritannias. Vaid aasta tagasi kulutasid jaapanlased USA tarbijaist 40% vähem.
Jaapani tarbijad on juba pikka aega harjunud ostma digisisu alates rongiplaanidest kuni naljakate nängudeni.
Jaapani suurim telekom NTT DoCoMo tutvustas mobiilse interneti teenust i-mode juba 1999. aasta algul ehk kaheksa aastat enne esimest iPhone'i ja üheksa aastat enne Android-telefoni.
Juba 2009 kulutasid jaapanlased digisisule enam kui 553 miljardit jeeni ehk 5,4 miljardit dollarit. Mullu olid kulutused Mobile ContentForumi andmeil juba 851 miljardit jeeni.
"Nutitelefonide kasutuselevõtt on oodatust palju kiirem," ütles Hollandis asuva mänguandmete analüüsifirma Newzoo juhatuse esimees Peter Warman. "See veab edaspidigi kasvu."
Põhivedur on mobiilimängud. Jaapani tarbijad kulutavad umbes neli korda rohkem raha mängurakendustele kui läinud aastal. See tõstis Androidi-põhiste seadmete rakenduste ostmise oktoobris aastaga neljakordseks, teatas App Annie. Jaapan on esimene koht maailmas, kus Google Play kulutused on püüdmas kinni kulutusi Apple'i iPhone'ide ja iPadide rakendustele.
Augustis prognoosis Peter Warman, et kogu Jaapani mobiiltelefonimängude tulu moodustab umbes 26% maailma 12,2 miljardi dollarilisest käibest. Samas Põhja-Ameerika, kus on mängijaid kolm korda rohkem, turuosa on vaid 25%.
Nüüd paistavad Warmani numbrid Jaapani osas konservatiivsed, kuna käive on lähemal neljale miljardile dollarile. Ka peaks Jaapan jääma veel vähemalt aastaks maailma suurimaks mobiiltelefonide mängude turuks.
Paljud Jaapani ettevõtted püüavad leida partnereid kohalike mänguarendajatega, et kombineerida välismaised maitseid oma riigi kogemustega.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 06.12.24, 13:34
Tehnoloogia, protsessid. Kui tugev on sinu ettevõte kui “maja”?
Kujuta ette, et sinu ettevõte on nagu maja, mis peab vastu vihmale, tormile ja ajahambale. Selle tugevus sõltub vundamendist, kandvatest seintest ja katusest. Kui mõni neist pole paigas, võib maja muutuda ebastabiilseks.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi ITuudised esilehele