• 03.12.13, 19:11
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Google: eestlased teevad enne ostu põhjalikku uurimistööd

Google’i tarbijakäitumise uuringu Consumer Barometer 2013 tulemuste põhjal on eestlaste ostuotsused väga kaalutletud. Enne toote soetamist tehakse internetis põhjalik taustauuring.
Eesti kaasati Google’i uuringusse esimest korda ning küsitluses osales rohkem kui 2000 internetikasutajat.
Google’i Baltikumi ärisuuna arendusjuht Vytautas Kubilius märkis, et Eestis on internetil ostuotsuste tegemisel väga suur roll. „Kõikide kategooriate lõikes tegi 73% eestlastest ostueelseid uuringuid internetis, mis on kõrgem tulemus kui Ühendkuningriikides, kus vastav näitaja on 69%. 42% eestlastest uuris tooteid ja teenuseid Internetis enne tavakaubandusvõrgust ostu sooritamist. Ühendkuningriigis on vastav näitaja 29%. See näitab selgelt, kui oluline on Eesti ettevõtete jaoks tugev esindatus internetis, kui nad tahavad jõuda tarbijani ja pakkuda neile toote või teenuse kohta teavet," rääkis Kubilius.
Consumer Barometer 2013 näitab, et internetis tehtavad uuringud on määrava tähtsusega isegi nendes kategooriates, kus enamik oste tehakse tavakaubandusvõrgu vahendusel. „Näiteks ei mängi rolli see, et enamik mobiilseadmete ostjatest ja mobiilsidelepingute sõlmijatest teevad neid asju "tavakaubanduses" - vastavalt 87% (mobiilseadmed) ja 64% (mobiilsidelepingud). Vaatamata sellele tegi 42% mobiiltelefoni ostjatest ja 53% mobiilsidelepinguga liitujatest enne ostuotsuseni jõudmist internetis taustauuringu. See tõestab taas, et Eesti internetikasutajad on harjunud veebis oste tegema ja teavet koguma, mis tähendab, et e-turundus ja veebis kohalolek peaks Eesti ettevõtete jaoks olema märksa suurema tähtsusega,“ lausus Kubilius.
Eestis kasutab internetti 77% elanikkonnast. 32% Eesti internetikasutajatest ostab veebist kaupu või teenuseid. Mõnes ärisektoris on e-kaubanduse osakaal väga kõrge. Näiteks 81% hotellibroneeringutest, 75% puhkuse- ja 72% ärilendudest ning 75% autokindlustustest ostetakse veebis. Muidki huvitavaid võrdlusi sektorite ja riikide kaupa leiab aadressilt www.consumerbarometer2013.com.
Google'i uuringujuht Thomas Utzinger lisas, et Consumer Barometer vaatleb ka seda, milliseid seadmeid netikasutajad teabe kogumiseks kasutavad. Telefonide kasutamine teabe otsimiseks on eestlaste seas juba võrdlemisi levinud. Eestis on juba 38% inimestest nutitelefoni omanikud, Ühendkuningriigis on see näitaja 62%. Samuti juhivad eestlased 17%-ga regiooni tahvelarvuti kasutamist. Lätis on see näitaja 14%, Leedus 9%.
Consumer Barometer annab ettevõtetele teavet näiteks selle kohta, milliseid tooteid otsitakse rohkem veebist, milliseid muudest kanalitest ja kas tarbijad kasutavad konkreetse tootekategooria puhul teabe kogumiseks nutitelefone, lauaarvuteid või tahvelarvuteid, ning ka selle kohta, kui pikalt enne mingi toote ostu teavet kogutakse.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 06.12.24, 13:34
Tehnoloogia, protsessid. Kui tugev on sinu ettevõte kui “maja”?
Kujuta ette, et sinu ettevõte on nagu maja, mis peab vastu vihmale, tormile ja ajahambale. Selle tugevus sõltub vundamendist, kandvatest seintest ja katusest. Kui mõni neist pole paigas, võib maja muutuda ebastabiilseks.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi ITuudised esilehele