Nokia endiste inseneride loodud Soome nutitelefonitootja Jolla pakub Apple’ile ja Google’ile konkurentsi oma esimese nutitelefoniga, vahendab Bloomberg.
Sedasi loodetakse meelitada üle tarbijaid, kes otsivad vaheldust. Ettevõte on juba müünud ära esimese toodangu (450 telefoni) ning tellimusi on juba kümnetele tuhandetele telefonidele.
Selle asemel, et võistelda vaid riistvaraäris püüab Jolla konkureerida Google Androidi tarkvaraga, kus kasumimarginaalid on üldiselt kõrgemad. Esimene telefon on vaid referentstoode, et näidata, milleks on ettevõtte operatsioonisüsteem võimeline.
„Meie firma tutvustas tootega idealistliku vaadet, milline peaks meie arust mobiiltelefon olema,“ ütles Jolla juht ja kaasasutaja Antti Saarnio. „Äriliselt oleme surmtõsised. Meie ja meie partnerite telefon peaks müüma end miljonites eksemplarides.“
Jolla maksab ilma mobiilsideoperaatorite allahindusteta 399 eurot. Mobiiltelefon kasutab Sailfishi operatsioonisüsteemi, mis baseerub MeeGo tarkvaral, mille Nokia viskas üle parda, kui võttis kasutusele Microsofti WindowsPhone tarkvara.
Vaata Jolla tehnilisi andmeid ja pilte
SIINSeotud lood
Uut äri alustades keskendutakse sageli tootele, teenusele või turundusplaanile, kuid üha enam digitaliseeruvas maailmas on üheks kõige olulisemaks väärtuseks sinu brändi identiteedis kujunemas domeen. Miks on seda vaja, kuidas seda valida ja millistele trendidele peaksid aastal 2025 tähelepanu pöörama? Tuginedes nii Eestist kui ka raja tagant saadud kogemustele panime sulle kokku ülevaate, mis peaks aitama sul domeenidega seotud maailmas hõlpsamini orienteeruda.