Eesti üks kogenumaid veebi-professionaale Kaupo Kalda annab nõu, kuidas sihtgrupi vajadustele keskendudes luua oma ettevõttele veebilehe abil ekperdi kuvand, tekitada usaldust ning sealt edasi paremini müüa.
"Puutume alatasa kokku olukorraga, kus klient on oma teemas nii sees, et ei suuda enam sihtgrupiga adekvaatselt rääkida. Iga päev oma tööd tehes pead sa mingi hetk teatud asju elementaarseks. Me ise oleme sama ämbrit jala otsas logistanud ja rääkinud vahest liialt erialases žargoonis, aru saamata, et näiteks "responsive web" ei ole kõigile une pealt selge termin. Seda keerulisem ja olulisem on mõista, kuidas müüa oma toodet/teenust arusaadavalt "puhtale lehele"," kirjutab
Kaupo Kalda OKIA blogis.
Mõtteharjutus näitega – aknad ja Eesti aknatootjad
Plaanin vahetada oma majal aknad soojapidavamate vastu, mõistlikus hinna ja tulemuse suhtes. Selleks, et teemas orienteeruda, olen püüdnud guugeldada ja uurida. Tavaline inimene ei tea akendest ju suurt midagi, on pakettaknad, on mingid materjalid nagu puit, plastik, vist alumiinium, on soojapidavamad, on vähem, 2-kordsed, 3-kordsed… Umbes sellised on teadaolevad lähteandmed inimesele tänavalt.
Google Adwordsi Keyword Planner ütleb, et sõna "aknad" otsitakse keskmiselt 2400 korda kuus ning on ilmselt selle teema enimotsitud termin. Teisel kohal on "puidust aknad" 390 otsinguga. Kui otsin Googlest "aknad", tulevad Viking Window, Arutech, Plasto. Just need 3 tublit Eestimaa ettevõtet saavad absoluutse enamuse Google orgaanilisest liiklusest endale. Hästi tehtud SEO ja üldine brändituntus, aga kuna Google robot ei osta aknaid, vaatame, kas mind aidatakse ka ostusoovini.
Hea veeb peab olema läbimõeldud, eesmärgipõhine. Loodetavasti aitavad aknafirmade näited
OKIA blogis teid siinkohal edasi.
Seotud lood
Riigi loodud IT-majad pakuvad erasektori IT-ettevõtetele järjest rohkem konkurentsi: võisteldakse tööjõuturul ja IT-firmadel on oht muutuda tööjõurendi pakkujateks, selgus Äripäeva raadio saates.