Iseenda kohta Google’ist info otsimine
muutub üha populaarsemaks. Samuti tehakse päringuid sõprade, kolleegide ja
muidugi ka uute huvipakkuvate vastassoo esindajate kohta.
Pew Interneti ja American Life Projecti läbiviidud uurimusest selgus, et 47 protsenti USA täiskasvanud internetikasutajaist on otsinud enda kohta Google’ist või mõnest muust otsingumootorist. Telefoniküsitlusele vastas kokku 1623 inimest, teatas AP.
Võrreldes 2002 aastaga on see näitaja suurenenud üle kahe korra, toona oli end guugeldanud 22 protsenti vastanuist. Pew’ vanemuurija Mary Madden on aga isegi üllatunud, et kasv pole olnud veelgi kiirem. „Number on küll kahekordistunud, kuid siiski ei ole üle poole internetikasutajaist kunagi selle peale tulnud, et enda nimi otsingumootorisse trükkida,” ütles ta.
Iseenda kohta internetist info otsinud olid keskmisest nooremad ning kõrgema haridusega. Lisaks tunnistasid inimesed, et otsivad sageli infot mõne teise inimese kohta. Enamasti on selleks kuulsused, kuid mõnikord ka vanad tuttavad, kellega on kontakt kadunud.
Ehkki mehed ja naised on võrdselt agarad iseenda guugeldamises, on naised selgelt enam huvitatud kallima kohta internetist info otsimisest.
Enamikel juhtudel on otsingud teiste inimeste kohta üsna süütu iseloomuga, seisnedes peamiselt kontaktivahendite otsimises, kuid kolmandikul juhtudest ollakse huvitatud ka inimeste eraelulistest üksikasjadest.
Väga vähesed küsitletutest ütlesid, et otsivad iseenda kohta infot sageli – kolm neljandikku mainis, et on iseend guugeldanud vaid korra või paar. Enamasti on otsingu tulemused inimeste arvates õiged. Kõigest neli protsenti leidis ebatäpseid või piinlikkust tekitavaid andmeid.
Autor: ituudised.ee - Äripäeva IKT uudiste teemaveeb
Seotud lood
Arrow Enterprise Computing Solutions, üks nimekamaid IT-lahenduste distribuutoreid Baltikumis, korraldab konverentsi
Five Years Out, mis toob lavalaudadele maailma juhtivad tehnoloogiahiiud, nagu Microsoft, Netapp, IBM, Oracle ja paljud teised. Ettevõtte Baltikumi ärijuht jagab, millele IT-maailmas pilk pöörata.