• ST
  • 04.09.23, 15:34

Miks ja kellele täna enam üldse konverentse tarvis läheb?

Maailmas, kus tutvuste sobitamiseks, info leidmiseks ja teiste kogemuste kuulamiseks piisab paarist hiireklõpsust, võib tunduda narr leida tihedast graafikust terve päev ühe konverentsi väisamiseks, tõdeb Elisa ärikliendiüksuse juht Artur Praun.
Elisa Eesti ärikliendiüksuse juht Artur Praun.
  • Elisa Eesti ärikliendiüksuse juht Artur Praun. Foto: Jake Farra
Reaalsus on aga märksa teistsugune. Kuigi enamikel konverentsidel kajastuvad teemad saab ühel või teisel moel leida ka mujalt, siis kõike muud, mida hästi korraldatud üritus pakkuda suudab, mujalt nii lihtsalt ei leia.
Tänased konverentsid – näiteks septembri lõpusirgel toimuv IT- ja juhtimiskonverents Elisa TechDay – on astunud hiiglasliku sammu edasi sellest, mis oli standardiks kümne või kahekümne aasta eest.
Kui toona oligi konverentsi eesmärk kasvõi lihtlabaste slaidide abil auditooriumile võimalikult kompaktselt ja kiirelt valdkonnainfot edastada, siis nüüdisaegsed konverentsid on pigem võtnud kureeritud foorumi kuju.
Soovite teada seda, mida veel ei tea?
On üsna raske leida väärtust millegi sellise kuulmisest ja õppimisest, mida ise niigi tead. Konverentsi, mis keskendub pelgalt faktidele ja viimastele uudistele, on lihtne asendada paari Google'i otsingu või video vaatamisega.
Kui aga juhi või tippspetsialisti ambitsiooniks on teada, mida ta veel ei tea, ning mõista, kuidas opereerivad võrdväärsete teadmiste pealt konkurendid ja partnerid, on mõne niši essentsi ja tippteadmist ühe katuse alla toov üritus hiiglasliku väärtusega.
Seda isegi juhul, kui laval arutelu alla tulevatest teemadest ei kooru välja midagi, mida homme oma igapäevatöös rakendada. Kuigi arutelulik paneeldiskussioone ja publiku arvamust kaasav konverentsivorm suudab mingit väärtust luua kõigile, siis ei piirne ühegi hea ürituse võlu vaid sellega, mida räägitakse suurelt lavalt. See on küll kasulik ja valgustav, kuid see on vaid jäämäe tipp.
Õiged inimesed õiges toas
Nii nagu iga ürituse puhul, on selge fookusega konverentsil imetabane oskus tuua ühte tuppa kokku inimesed, kes saavad teineteise jaoks kasulikud olla. Olgu need vanad tuttavad ja kolleegid, kes saavad taas trehvata, või potentsiaalsed tulevased äripartnerid.
Või hoopis prominendid ja oma ala vaieldamatud asjatundjad, kellega võib tekkida võimalus vaheajal vestlusesse asuda ja ka pärast paariminutilist arutelu nutikamana edasi liikuda.
Network'imise võimalused ja potentsiaalse edu määrabki eeskätt korraldusmeeskond, kelle tööks on leida lavale kõnelejad ja teemad, mis suudavad kohale meelitada õiged inimesed. Inimesed, kellega teised suhelda ja maailma asju arutada tahavad.
Näiteks on tänavuse TechDay fookuseks kestlik äri ja tuleviku IT, esinejate seas Alar Karis, Kersti Kaljulaid, Klaid Mägi, Andrus Hiiepuu, Andrus Durejko, Tiit Riisalo, Ergo Tars ja paljud teised. On selge, et see on nimekiri, mis paneb üritust väisama IT- ja ärimaailma tipud. Ja ka kõik need, kelle jaoks võimalus oma ala tippudega törts juttu teha põnev tundub.
Mõelge ürituse pakutavale väärtusele
Seetõttu tasukski konverentsimõtteid mõlgutades mõista, mis on see väärtus, mida üritus luua suudab. Minna kuulama sama juttu samade inimeste poolt, kes täpselt samu teemasid niigi ketravad, on enamasti mõttetu.
Konverentsid suudavad küll pakkuda toredat meelelahutust ja isegi kõige igavam üritus pakub mingeid eredamaid hetki, kuid laialivalguv ja juba kaugelt silmnähtavalt igav asi on midagi, mis tasub pigem vahele jätta.
Kui aga teemad kõnetavad, esinejad on intrigeerivad, ülejäänud publik on täis sinu masti inimesi ja kalender seda lubab, siis ei tasu põneva mõttevahetuse nautimiseks jaoks päeva (või poole) eraldamist karta. Ei enda puhul, ega ka oma alluvate vaates, kellele mõne sarnase ürituse külastamine kasulik võiks olla. Kaotada on vähe, võita aga üsna palju.
Lisainfo ja registreerumine: IT- ja juhtimiskonverents Elisa TechDay.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 05.09.24, 15:53
KPMG ekspert: kõige kiiremini tasub ära rutiine automatiseeriv AI-rakendus
Tehisintellekti rakendades toovad kõige kiiremini kulutused tagasi rahaliselt suure mõjuga lahendused, näiteks allahindluste ja lao optimeerimine, aga ka senise käsitsitöö automatiseerimine.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi ITuudised esilehele