Kui SaaS ettevõtte product market fit on selge ja toode genereerib juba ka 7-kohalist käivet, joonistuvad kasvuvaludest, struktuuri või ümberstruktureerimisest, töötamisest silodes või edasiste eesmärkide ebaselgusest välja väga selged väljakutsed, mis on ülimalt olulised ettevõtte edasiseks kasvuks, aga sageli jäävad teisejärguliseks.
Toote väärtuse maksimeerimine toote kasutajate jaoks
Esimeseks kurt olemine toote kasutajate häältele (ja hüüetele), kes tahavad panustada toote arengusse. Selle asemel, et kasutajatelt lihtsalt küsida, mis neil väärtust looks, otsustavad toote omanikud (kui neid üldse on) intuitiivselt, mis on klientidele hea, ja rakendavad veel intuitiivsemalt (loe: juhuslikult) need toodangusse.
Planeerimine ja sidusrühmadele raporteerimine
Nii nagu ettevõte kasvab, ja tiim kasvab suuremaks, kui kaks pitsat jaksab toita, muutub läbipaistvus planeerimisel udusemaks ja retrokoosolekud tunnisteks süü jagamise sessioonideks. Tulemuseks peaaegu alati juhtkonna soov tagada karmim kontroll, et tulevaste investorite võrgutamiseks säiliks illusioon rahalisest viljakusest.
Tiimi moraal ja efektiivsus
Nüüd, mil teada-tuntud pulk läheb otseteed meeskonnajuhtide ja juhtide mõjutuskanalisse, on tulemuseks ennustatav heaolu langus. Loomulikult tuleb jagada kaubamärgiga pusasid, lisada rohkem kott-toole ja tellida psühholoogilist tuge töötajatele, keda tegelikult ei koti enam miski peale selle, et töötunnid saaks kirja.
Data-informeeritud käibe kasv
Ja sealt tuleb tüüp sektordiagrammidega ja tutvustab iga ettevõtte püha graali – KPIsid. Kahjuks ei ole tal aga halli aimugi, mida mõõta või üldse miks. Luuakse rohkelt erinevatel äriraamistikel (mis suutsid ennustada internetti ennast) põhinevaid Exceleid ning Tadaah ja stakeholder’id rahunevad maha, nähes ülesmäge minevaid graafikuid, mis on tegelikult kõigest ühe näitaja kümme erinevat tuletist.
Tuleb tuttav ette?
Tegelikkus on aga see, et on väga keeruline seda kõike ise näha, veel keerulisem teha korda. Ja siin tulebki mängu tark otsus valida partner, kes tegelikult ka saab aru, mis toimub ja mis võib olla parim võimalik lahendus.
Optimyse tiim on nendele teemadele lahendused leidnud, olles fookustatud asjale, mis neid iga hommik voodist välja sunnib: aidata väärtuspõhised SaaS ettevõtted ükssarvikuteks.
Kuidas nad seda teevad, ei ole tavaline teenuse ostja-müüja tehingu suhe. Nende ootus on töötada koos, olles oma kliendi tiimi laiendus, minnes kõikides ülalmainitud teemadesse sügavuti sisse.
Optimyse teenuste põhialused:
1. Leida valdkonna spetsiifiline talent, kes teeb ja mõtleb rohkem, kui etteantud taskis kirja pandud
2. Hoolitseda talendi eest Google’ist inspireeritud kultuuriga
3. Võimaldades ligipääsu strateegia, protsesside, kultuuri ja kasvuturunduse ekspertidele
4. Veendudes, et hinnastamismudel on kohanduv väärtuspakkumisega
Kui mõned (või kõik) nendest punktidest Sind kõnetasid, on aeg võtta nendega ühendust ja näha, kas klikib Optimyseritega ära või mitte.
optimyse.com/free-company-reviewPole kõneks veel valmis? Vaata üle nende veebileht:
optimyse.comSeotud lood
Arvutipargi renditeenus on mugav, säästlik ja (tuleviku)kindel. Green IT tegevjuht Asko Pukk usub, et ettevõtete äriline fookus peab alati olema enda põhitegevusel, sektoril, mida teatakse peensusteni, et olla konkurentidest paremad – just selleks vajaliku aja ja raha renditeenus vabastab.