Karlsoni sõnul tõid kõrvalvaataja silme läbi tiimidele edu põhiliselt kaks asja: esiteks olid edukad need, kes kuulasid valdkonnaspetsialistide ehk mentorite ning teiste meeskondade ettepanekuid. „Nad tõesti teadsid, mida soovitasid. Vahel jäädakse aga liiga jäigalt oma idee ja kontseptsiooni juurde, ent start-up nõuab paindlikkust ja võimet kiirelt oma ideed muuta, arendada. Teiseks tuleb oma projekti tõsiselt võtta: kui välja ei paista, et sa tööd naudid ja oled seda tehes rõõmus, ei müü sa ideed ka teistele maha. Mõned suurepärased ideed ei jäänud kahjuks tuima esitluse pärast meeldegi!“
Manpoweri spetsialistide sõnul on Garage48 on ideaalne koht tagasiside saamiseks ja ideede elluviimiseks. Ainsa müügivaldkonna mentorina suudeti meeskondadel aidata läbi mõelda, kui oluline on toode 48 tunni jooksul mitte ainult valmis teha, vaid ka selle turundamisele mõelda. Kuidas, kellele, miks üldse toode loodud on? Millised on edasised sammud pärast arendamist?
Garage48 paneb mõtlema kastist väljapoole
„Meile meeldis teha oma igapäevatööst erinevat asja. Küsisin muide ka programmeerijatelt, miks nemad tulevad Garage48-le oma niiöelda igapäevatööd tegema,“ muigab Karlson. „Sain teada, et see on nende jaoks hoopis rutiinist välja saamine ning uute oskuste õppimine. Enamus ei vali tiimi, mis tegeleks täpselt tema igapäevatöö spetsiifikaga.“
14 finalisti seast osutus võitjaks rakendus „Puidu läbimõõt“, mis võimaldab nutitelefoni abiga kiirelt ja täpselt mõõta palgi läbimõõte ja palgikuhja suurust. Manpoweri eriauhind läks rakendusele „VitalFields“, mis aitab põllumeestel oma tööd paremini planeerida ja taimede kahjureid määratleda. Meeskonna auhinnaks on aastane mentorlus ja Manpoweri teenuste tasuta kasutamine.
Lisaks peavõidule anti välja ka mitmeid eriauhindu: Ajujaht Top40 võitjaks osutus „GoWorkaBit“, mis ühendab tööandjad inimestega, kes otsivad lisatöö võimalusi. Microsofti eriauhind läks rakendusele „CrossDash“, mis on töölaud IT administraatoritele, koondades vaid kõige olulisema monitooringuinformatsiooni ning tehes selle ühtmoodi kättesaadavaks erinevatel nutiseadmetel. Kõige humoorikama ja julgema idee auhinna sai „Harju Keskmine“ rakendus, mis võrdleb inimeste Facebooki´i andmeid teiste inimeste omadega ja võimaldab määratleda eri parameetrite järgi kasutajate profiile võrdluses teistega.
„Meie jaoks isiklikult olid põnevamad projektid muidugi HR valdkonnaga seotud. „Check for Job“, mis paneks ettevõtted rohkem mõtlema enese reklaamimiseks tööotsijatele – et oleks lehekülg, mis koondaks ettevõtete infot, referentse, töötajate arvamust oma firmast, juhtide pöördumisi, virtuaaltuuri... Pole olemas paremat reklaami kui presenteerida oma ettevõtet läbi töötajate,“ sõnab Karlson.