48 tundi kestev veebi- ja mobiilirakenduste arendusüritus Garage48 toimub tänavu 11.-13. oktoobrini Pärnumaa Kutsehariduskeskuses ning kannab nime „Bringing Women to Garage48“. Üks Garage48 toetaja, personalifirma Manpower personalikonsultant Kei Karlson julgustab üritusele tulema kõiki, kel puuduvad teadmised oma ideede teostamiseks.
Esmakordselt on Garage48 sponsorite hulgas personalifirma. Miks te seda teete?
Tõesti on sel aastal osalejate jaoks esmakordselt olemas mentor, kes omab pikaajalist kogemust personalilahenduste loomisel. Kindlasti ei plaani me minna Garage48-le inimesi värbama, vaid tahaksime, et osalejad teadvustaksid rohkem, kui tähtis on meeskond ja meeskonnatöö. On loogiline, et start-up-i loojad ei mõtle professionaalsele personalivärbamisteenusele, sest neil pole selleks raha ja nende prioriteediks on saada valmis oma toode. Mujal maailmas on muide teistmoodi – sageli teevad start-up ja personaliettevõte algusest peale koostööd, et esimesel ei puuduks ükski oskus ning tiim saaks tööga igati hakkama. Garage48-l tahaksime aidata osalejatel teha õigeid valikuid, areneda ise ning näha, kuidas toimib start-up-ide maailm, kuidas arendatakse 48 tunni jooksul ideest töötav prototüüp.
Millest meie osalejatel puudu jääb?
Esiteks esinemiskogemusest. Seda pisukest aega, mis on enda idee tutvustuseks antud, tuleb kasutada 100%. Sageli on idee briljantne, kuid selle edasiandmine nõrk. Ehk võiks juba enne esitlust välja mõelda, kuidas ideed hästi esitleda. Pole mõtet ju rääkida, et oled kolm korda Garage48-l olnud ja iga kord välja jäänud? Osalejad otsustavad just selle esimese 90 sekundi jooksul, millise ideega nad soovivad liituda.Kui aus olla, siis mõned meeskonnad ei saagi aru, et neil võiks meeskonnas veel tegijaid olla. Neil on olemas hea idee, back ja front end, aga pole näiteks turundajat, kes säravil silmil toodet müüks. Või on inimesel vahva mõte, aga pole selle teostajaid nagu disainerit, projektijuhti, front/back end’i või mobiiliarendajat, ta ei oska ka ise endale kaaslaseid otsida . Garage48 üks organiseerija, Elise Sass, on öelnud, et läbi aastate on professionaalsete turundajate puudumine olnud üheks suurimaks valukohaks Eesti start-up-idele. Ehk saame meie aidata? Selles osas on Garage48 formaat ideaalne, kuna seal aidatakse moodustada tiimid, mis tõesti toimivad. Ja kui sul on enda arust hästi müüv idee, aga puuduvad kogemused, tasub ikkagi kohale tulla seda esitlema – kindlasti leiad mõttekaaslaseid, kellel on nii kogemust kui teadmisi!
Sa oled ju tegelikult ka läbi isikliku kogemuse Garage48-ga kokku puutunud. Mida võid oma kogemusest osalejatele julgustuseks öelda?
Soovitan Garage48-l osalemist kõigile – see energia ja sünergia, mis seal tekib, on ääretult võimas. Sulle antakse võimalus maailmale oma ideid esitleda ning kohtuda inimestega, kellega elu muidu kunagi kokku ei viiks. Seal ei näe inimesi, kellel „täna pole viitsimist“, vaid ollakse kokku tulnud, et teha koos midagi hästi lahedat. Muide mina läksin Garage48-le üksinda oma isiklikust initsiatiivist, omades vaid ideed ning leides kohapealt inimesed. Saime võimaluse osaleda Tallinn Music Week raames toimunud pitchimisel ja paar nädalat hiljem ka Seedcampil. Otsustasime küll hiljem mitte jätkata oma toote arendamist, aga olen seda meelt, et kui ei lähegi väga edukalt, siis saadud kogemus on fantastiline: kõik aitavad kõiki, ka tiimid üksteist. See on nii positiivne, sest just koostöö on edasiviiv jõud.
Mida Manpower ürituselt ootab?
Lisaks start-up’ide maailmaga tutvumisele ootan tegelikult väga tarkvararakendust, mis aitaks personalifirmasid nende töös. Oleme juba aastaid otsinud head kandidaatide halduse tarkvara. Kuna kasutame väga erinevaid värbamiskanaleid, siis oleks suureks abiks selline mitmekülgsem tarkvara, mis aitaks erinevatest kanalitest tulnud kandidaatide infot hallata ja iga kontakti kohta jääks lihtsalt leitav jälg: kellega ollakse ühendust võtnud, millal talle kiri saadetud, millal helistatud. Meie töös on ajamahukaks tegevuseks juba ainuüksi kandidaatidele tagasiside ja info saatmine, kuna peame seda tegema mitmest erinevast kanalist ja pole väga head ühtset süsteemi leidnud.Ideaalis võiks programmis olla võimalus saata ühelt müügivaldkonna konkursilt väljajäänud inimestele korraga uus pakkumine järgmise konkursi kohta. Ma usun, et selline programm muudaks maailma – tarkvara abil oleksid tööotsijad alati personalifirma silme ees ning nende CV ei saaks jääda tagaplaanile. Kui siia lisada veel tänapäevased mobiilirakenduste võimalused, siis on suur potentsiaal arendada väga tugev ja vajalik tööriist.Oleme otsustanud panna välja auhinna ühele meeskonnale, kes mõtleb välja mõne vahva personalivaldkonda puudutava lahenduse: osutame võitjale aasta jooksul tasuta värbamisteenust ning anname konsultatsioone.
Kuidas olete ise valmis sellise tarkvara loomisele kaasa aitama?
Üks Manpoweri väärtustest on innovatsioon ning just sellepärast toetame sellist algatust, kus inimesed pakuvad ideid ja teostavad neid. See pole mitte lihtsalt konkurss „tulge, esitage ja tehke ning meie valime võitjad“, vaid õpetamine läbi terve protsessi. See on ka meie ettevõtte põhimõte – jagame hea meelega oma teadmisi ja kogemusi.Kuna Manpoweril on vajadus hetkel toimiva tarkvaralahenduse arenduseks igati olemas ning me teame täpselt, mida soovime, oleksime nõus aitama nii ruumide kui ka ideedega. Oleme valmis aitama nii arendust, osalema testimisel kui ka ostma tarkvara.Tegelikult on ettevõtteid, kellel on head tarkvara vaja, palju: noored, käige avatud silmade ja kõrvadega ringi!
Seotud lood
Riigi loodud IT-majad pakuvad erasektori IT-ettevõtetele järjest rohkem konkurentsi: võisteldakse tööjõuturul ja IT-firmadel on oht muutuda tööjõurendi pakkujateks, selgus Äripäeva raadio saates.