• ST
  • 16.10.12, 09:19
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

CM: IT-seadmed pole enam ammu investeering, vaid kuluvahend

IT-seadmed pole investeering, vaid sarnaselt autorendile kuluvahend, mis kestavad paarist aastast kuni viie aastani, sõnab Fusion Varahalduse AS partner Indrek Rand.
„Äri toimimise kõige tähtsam osa on protsess ehk oskus olukordades õigesti toimida,“ räägib viiendat aastat äriklientidele IT- ning meditsiinitehnika renti pakkuva ettevõtte esindaja. „Sageli on ettevõte oma äri juhtimiseks taotlenud ISO-sertifikaadid, kuid jätnud vaeslapse ossa IT-valdkonna, kus protsessid reeglina lonkavad. Näeme olukordi, kus ettevõttel on teatud hulk IT-seadmeid, kuid nende kasutamise aeg pole IT-juhi ja juhtkonna vahel kokku lepitud: ei teata, millised seadmed on põhivarasse võetud, millised otse kulusse kantud, millal lõpeb garantiiaeg jne. Rendiautode puhul on küll selge, et need vahetatakse enamasti välja garantiiaja või liisingu lõppedes – kindla ajavahemiku järel. Miks ei võiks arvutiseadmete puhul sama süsteemi kasutada?“
Ta lisab, et IT-juhtidel pole äripoolele lihtne selgitada, miks tuleks tegelikult töötavat seadet uuendada. Aga eks ikka õpitakse oma vigadest ja hakatakse mõtlema, kui kogu äri IT pärast paariks päevaks seiskub või müügimees on terve päeva arvutita ja see majanduslikku kahju toob. „Kuigi ilma infotehnoloogiata ei toimi täna enam peaaegu ükski äri, võetakse seda nii iseenesestmõistetavalt ning pannakse selle olulisust tähele alles siis, kui on probleem e-kirjadele ligisaamise või tellimuste sisestamisega. IT-juhid vastanduvad ärijuhtidega, püüdes neile selgeks teha, et äri ei saa IT-ta toimida ning sinna tuleks panustada enne kui näiteks autodesse. Kui müügijuht ühel päeval autoga tööle tulla ei saa ning jääb ühistransporti kasutades tunnikese hiljaks, ei juhtu midagi. Kui aga müügijuhil ei tööta terve päev arvuti, tekib otsene majanduslik kahju.“
Indrek Rand kinnitab, et tegelikult on IT-juhi trumbiks arvutitehnika rentimise mõistlikkuse äripoolelele selgitamisel just nimelt sellega kaasnevad stabiilsed kulud, mida on ka hea eelarvestada. Äri põhialus on kindel protsess: alustades sellest, et kasutad IT-seadet näiteks mitte kauem kui garantiiaeg, uuendad mingi aja pärast ning tasud kogu aeg ühesuuruseid rendikulusid, tagades nii ettevõttele nende kulude läbipaistvuse.
IT-seadmete ja kontoritehnika rent hoiab erakorraliste väljaminekute eest
„Sageli lükatakse IT uuendamist edasi puhtast mugavusest. Samas ei pea IT-seadmete uuendamisega kasvama ettevõtte kulud, küll aga kasvab kindlasti tööviljakus, kuna parema ning kiirema tehnikaga saavad töötajad efektiivsemalt töötada,“ nendib Indrek Rand. „Üldlevinud müüt on, et liisinguid kasutavad kliendid, kel pole raha. Kummutame selle eksiarvamuse: pigem on meie klient keskmine ja suurem ettevõte, kes on kaua turul tegutsenud. Loogika on selles, et kui inimestele makstakse palka iga kuu, autoliisingute ning kontori üüri eest tasutakse kuupõhiselt, siis miks peaks IT-seadmete ja kontoriinventari eest ette ära maksma näiteks kolmeks aastaks? Kui juba sõidukid ja töötajad on kuutasulise lähenemise peal, on ehk lihtsam hoiduda ka muudest erakorralistest väljaminekutest?“
Väga meelsasti kasutavad seadmete renditeenust meditsiiniasutused, kuna sealses valdkonnas on tegemist väga kalliste masinatega ning Haigekassa rahastab haiglaid ja polikliinikuid samuti aastasel baasil. Ka teistel asutustel ja ettevõtetel pole tegelikult optimaalne kasutada ära kõiki oma vabu vahendid vaid ühe-kahe seadme ostuks, vaid jagada kulusid pikemale ajaperioodile, nii nagu laekub ka raha eelarvesse.
„Meie oleme ainult teenusepakkuja – klient valib ise, millise tootja seadet ja mudelit ta soovib ning sõlmib ise hinnakokkuleppe. Seejärel ostame meie seadme välja ning anname kliendile kokkulepitud ajaks rendile. Ettevõtte renditud masinate, seadmete ja mööbli rendiperioodi, summat ja muid asjakohaseid andmeid näevad meie kliendid internetipõhise tarkvara vahendusel. Kui rendiaeg läbi saab, võib klient võtta lisakuludeta uue meelepärase seadme või soovi korra senise välja ost,“ kirjeldab Indrek Rand.
„Meie teenuse kasutamisega ettevõtte protsessid ei muutu, lihtsalt kliendi raamatupidaja asemel ostame seadmed välja meie  ja nemad hakkavad maksma kuutasu. Teisalt pole tänasel päeval enam ka vanadest IT-seadmetest lahtisaamine lihtne nii andmete turvalisuse kui ka keskkonnahoiu poolt vaadatuna. Lihtsam on see töö jätta meile. Arvan, et sellele tasub mõelda.“
Ta nendib, et IT-juhid saaksid tuua ettevõttele palju rohkem kasu, kui neid ei surutaks iganenud seadmete valvetehnikuks. Sest kui inimese kvalifikatsioon on oluliselt kõrgem, on see puhas ressursside raiskamine.
Fusion Varahalduse AS pakub viiendat aastat äriklientidele IT- ning meditsiinitehnikat, samuti kontoriinventari nagu mööbel ja kohvimasinad finantseerimist. Ehk nende asjade renti, millest liisingfirmad reeglina huvitatud pole. Ettevõtte rendiportfelli suurus on neli miljonit eurot. Teenust pakutakse Eesti ettevõtetele, kellest mitmed tegutsevad ka Baltikumis ja Skandinaavias.
Lisainfo: www.fusion.ee

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 13.11.24, 07:00
Arvutipargi renditeenusega investeerib ettevõtja oma põhiärisse
Arvutipargi renditeenus on mugav, säästlik ja (tuleviku)kindel. Green IT tegevjuht Asko Pukk usub, et ettevõtete äriline fookus peab alati olema enda põhitegevusel, sektoril, mida teatakse peensusteni, et olla konkurentidest paremad – just selleks vajaliku aja ja raha renditeenus vabastab.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi ITuudised esilehele