Edulood nagu Wise, Bolt, Airbnb ja paljud teised kasutavad kasvumootorina andmeteadust, kinnitab brändistrateeg ja ettevõtja Jaan Naaber.
- Piletikeskuse juht Jaan Naaber. Foto: Jake Farra
Andmeteadust kasutades saab tema sõnul suurendada müügitulemusi ja teha tarku, mõõdetavaid otsuseid turunduses.
Järgneb Piletikeskuse juhi Jaan Naaberi kommentaar:
Eestis on maailmatasemel üritused ja ambitsioonikad korraldajad, kes pakuvad meile kõigile kustumatuid mälestusi ja vägevaid emotsioone. Meil on ägedad festivalid, teatrietendused, kontserdid ja spordivõistlused. Müts maha korraldajate ees, kes on suutnud keeruliste oludega kohaneda.
Meie korraldajad väärivad efektiivseid ja kaasaegseid tarkvaralahendusi, mis võimaldavad neil piletimüügist mitu sammu edasi astuda, suhelda oma külalistega, teostada müüki ja turundust ning kasvatada oma lojaalset kliendibaasi ja üritust.
Isiklik kogemus ajendas looma uut keskkonda
Vaatamata sellele, et tervikliku piletimüügi keskkonna loomine on kallis ja keeruline, on teenusepakkujaid üle kogu maailma väga palju. Enamus neist keskenduvad vaid piletimüügile, mis ei aita aga kasvatada üritust ega anna ürituse korraldajale vajalikku teavet.
Veel mõned aastad tagasi vastutasin ma mitmel Eesti suurel ja rahvusvahelisel üritusel piletimüügi erinevate etappide eest. Alates turundusest ja eelmüügist kuni kohapealse teenuse, müügi ja kontrollini välja. Pärast ürituse lõppu valdas mind aga teadmatus ja peas vasardasid mitmed küsimused.
Kuidas ma järgmisel aastal oma publikuni jõuan? Kas turundustegevustes tuleb alustada taas nullist? Kes olid need inimesed, kes tänavu üritust külastasid? Mis neile meeldis ja mis mitte?
Pimeduses kompamine oli laiem probleem
Ühel hetkel sain aru, et mul ei olnud piisavalt informatsiooni, mille põhjal teha järgmisi otsuseid. Ma ei teadnud, kes mu üritust külastasid ja milline oli nende kogemus, kellega luua uuesti kontakti või kellelt küsida tagasisidet.
Pärast arutelusid teiste korraldajatega sain aru, et selline pimeduses kompamine on laiem probleem, mis vajab lahendust. Selle tulemusena sündis Piletikeskus, mis ühendab endas piletimüügi ja andmeteaduse.
Pelgalt müügist palju olulisem on läbi piletimüügi tekkiv kontakt kahe osapoole (piletiostja ja korraldaja) vahel. Just selle kontakti saab korraldaja enda ja oma külaliste kasuks tööle panna. Õppida oma publikut tundma ja tekitada usaldusväärset ning pikaajalist suhet oma kogukonnaga. See omakorda võimaldab teha tarku otsuseid, kasvatada oma üritust ja tõsta teenuse kvaliteeti.
Õigetel andmetel on suur jõud
Rõhutan, et andmete puhul ei räägi me ainult isikuandmetest, mille kasutamine on seadusega piiratud. Andmeteaduse rakendamine ei tähenda ka seda, et inimesed hakkavad oma postkastidesse valimatult spämmi saama.
Meie eesmärk on korraldajale anda võimalus oma külalistele pakkuda parimat elamust terve ürituse teekonna jooksul. Alates turundusest ja piletimüügist, kuni tagasiside ja kordusostuni. Ürituse üks pool on see elamus, mille külaline saab lavalt või areenilt, teine pool on kogemus, mille ta saab enne ja pärast lava või areeni. Just selle teise osa eest soovib Piletikeskus seista.
Inimeste liikumise, järjekordade, ostuprotsessi, tagasiside ja paljude teiste detailide monitoorimine annab meile täiendavat informatsiooni, mille analüüsimine aitab meil külaliste käitumisharjumisi tundma õppida. Seeläbi saame tervikkogemuse kvaliteeti tõsta.
Automatiseeritud tööriistad mudeldavad andmed vastavalt korraldaja vajadustele. Tekivad selged mustrid, mida saab kasutada nii turunduses, müügis, kui kasutajakogemuse arendamises. Tänu andmetöötlusele saavad korraldajad teha reaalsel statistikal tuginevaid otsuseid, mille tulemusi saab mõõta.
Andmeteadust kasutades saab teha tarku otsuseid
Hetkel on meie tublid korraldajad need, kes toovad publiku saalidesse ja areenidele. Läbi turunduse ja reklaami. Kasutades andmeteadust, saab suurendada müügitulemusi ja teha tarku, mõõdetavaid otsuseid ka turunduses.
Meie jaoks on oluline, et piletimüük toimuks parimal võimalikul tasemel, ent me näeme sealt ka palju kaugemale. Piletimüük on vaid üks etapp kogu protsessis. Piletiostjaga suhtlemine ja nende tundmine on kogemuse disainimise juures äärmiselt oluline. Piletimüük ei ole pelgalt ainult tehing, vaid väga oluline puutepunkt korraldaja ja külalise vahel.
Tänased edulood nagu Wise, Bolt, Airbnb ja paljud teised ettevõtted ning organisatsioonid kasutavad oma kasvumootorina andmeteadust. On aeg panna andmeteadus koos piletimüügi, suurepärase kogemuse ja külalistega ka ürituste kasvatamiseks tööle.
Jaan Naaber on brändistrateeg ja disainiagentuuri Neway asutaja. 2018 lõi ta piletimüügi ja publiku kaasamise platvormi Piletikeskus, mis on tänaseks teenindanud üle 200 ürituse. Idufirma fookuses on innovatsioon, tehnoloogia, teenindus ja andmeteadusel põhinev turundus.
Kogemusi andmeteadusel põhineva ettevõtte ehitamisest jagab Jaan Naaber 8. detsembril suurandmete konverentsil. Kuulajad saavad üritusel vastuse küsimusele, kuidas 2022. aastal andmetest ettevõtte omaniku või juhina rohkem kasu saada.
Lisainfo ja registreerumine:
Seotud lood
Arvutipargi renditeenus on mugav, säästlik ja (tuleviku)kindel. Green IT tegevjuht Asko Pukk usub, et ettevõtete äriline fookus peab alati olema enda põhitegevusel, sektoril, mida teatakse peensusteni, et olla konkurentidest paremad – just selleks vajaliku aja ja raha renditeenus vabastab.