Bitcoini inimeselt inimesele ostuplavormi Paxful kasutab ligi 3 miljonit peamiselt arengumaades elavat inimest, kes liigutavad nädalas keskmiselt 20 miljoni dollari väärtuses krüptovaluutat. Firma tegevus on mõnevõrra hallil alal – ühelt poolt peaks sellest kasu olema arengumaade inimestele, kel pole ligipääsu traditsioonilisele pangandusele, samas on Paxfuli platvormi ära kasutanud ka kriminaalid.

- Paxfuli üks asutajatest Artur Schaback
- Foto: Andras Kralla
Paxfuli peakontor asub Tallinnas Narva maanteel sel aastal avatud Zenithi ärimajas, kus ajakirjaniku võtab vastu firma üks asutajatest Artur Schaback.
IT taustaga Schabacki huvi bitcoini vastu tärkas juba 2012. aastal. Tõsisemalt sukeldus ta ärisse aga 2014. aastal, kui kohtus New Yorgis ärimees Mohamed Azab (alias Ray) Youssefiga. Meeste esimene väljakutse oli veenda kedagi toona suhteliselt tundmatut bitcoini vastu võtma. Selleks asutati firma EasyBitz.
Esmalt võeti ette New Yorgi toiduautode pidajad. "Mõtlesime, et teeme neile lihtsa veebilahenduse, kus nad saavad QR-koodiga bitcoini vastu võtta. Osa kartis," ütles Schaback. Teised aga kleepisidki oma autode peale QR-koodi. Nüüd tekkis järgmine probleem – kuidas veenda inimesi bitcoiniga maksma?
Kuula ka Äripäeva raadio saadet Delovõje ljudi: Paxful nagu Apple tehnoloogiamaailmas.
Seotud lood
“Inimesed omavad põhjalikku ülevaadet sellest, mitu sammu nad päeva jooksul on teinud ja kui palju kaloreid kulutanud – aga kui küsida pealtnäha lihtsaid küsimusi ettevõtte andmete, süsteemide ja logide kohta, siis ollakse omadega ummikus,” möönab kodumaise ettevõtte ByteLife juht Janek Gridin murelikult.