1. mai keskööl käivitus Tallinnas Venemaalt alguse saanud teenus Yandex.Taxi – takso tellimine mobiilrakenduse kaudu. Läti järel on Eesti teine riik ELis, kus teenus turule toodi.
- Yandex.Taxi värvides takso Tallinnas. Foto: Yandex
Auto tellimiseks on vaja avada rakendus ja sisestada sihtkoht. Teenus määrab kasutaja asukoha ning saadab auto. Yandex.Taxi teatel hindavad nende algoritmid kaugust ja liiklusummikuid ning leiavad auto, mis saab kõige kiiremini kohale jõuda.
Erinevalt teistest sarnastest teenustest arvestab Yandex.Taxi sõidu hinna kohe pärast lähte- ja sihtkoha andmete sisestamist. Reisitasu ei muutu, isegi kui sõiduaeg suureneb ummikute tõttu. Sõidu eest võib maksta sularahas või pangakaardiga rakenduses, summa debiteeritakse automaatselt.
Tellimuste jaotamisel võtab rakendus ka arvesse autojuhi reitingut, mis põhineb kasutajate tagasisidel ja statistikale sõitude kohta. Kõrgema reitinguga autojuhid saavad tellimusi esmajärjekorras.
„Meie tehnoloogiad ja algoritmid teevad takso mugavaks ja odavaks asenduseks isiklikule autole,“ ütles Yandex.Taxi rahvusvahelise strateegia direktor Aram Sargsyan.
Eesti on teine euroliidu riik, kus Yandex.Taxi alustas tööd. 15. märtsil käivitus teenus Lätis. Kokku tegutseb Yandex.Taxi 300 linnas kümnes riigist, rakendus on tõlgitud 15 keelde.
Seotud lood
Arvutipargi renditeenus on mugav, säästlik ja (tuleviku)kindel. Green IT tegevjuht Asko Pukk usub, et ettevõtete äriline fookus peab alati olema enda põhitegevusel, sektoril, mida teatakse peensusteni, et olla konkurentidest paremad – just selleks vajaliku aja ja raha renditeenus vabastab.