Eesti e-kaubanduse liidu liikmed valisid ametisse 13 inimesest koosneva juhatuse, kellest kuus on uued.
- Mait Mäesalu Foto: Raul Mee
Värske juhatus perioodiks 2018-20 valiti liht- ja toetajaliikmete hulgast. Lihtliikmeist kuuluvad juhatusse Andres Lember Coop Eesti Keskühistust (
ecoop.ee), Gunnar Obolenski ASist Selver (
selver.ee), Mait Mäesalu Evelekt Hulgi OÜst (
home4you.ee), Martin Lond ASist Kaubamaja (
kaubamaja.ee), Merle Leemet OÜst Breden Kids (
bredenkids.com), Peep Kuld ON24 ASist (
on24.ee), Silver Hage OÜst Siison (
siison.ee), Taavi Rajur OÜst Hansapost (
hansapost.ee) ja Teet Torim OÜst BoostMe (
smuutid.ee).
Toetajaliikmeist valiti juhatusse Art Lukas ASist Maksekeskus (
maksekeskus.ee), Erik Allak OÜst Pipfrog (
pipfrog.com), Margot Posti DPD Eesti ASist (
dpd.com/ee) ja Meelis Prett OÜst Vaimo (
vaimo.com).
Juhatuse esimeheks hääletati Mait Mäesalu ning aseesimeheks Art Lukas.
Mait Mäesalu sõnul näitab
home4you.ee kogemus jae- ja e-kaubanduses selgelt e-kaubanduse spurti, seda juba paar viimast aastat. „See omakorda nõuab jaemüügilt sammu pidamiseks kontseptsioonimuutust, nii et laias laastus toetab ühe areng teise oma,“ kinnitas ta. „Ostja on aasta-aastalt enesekindlam ning tuleb poodi toodet tihti pigem vaatama, kui et ostma,“ lisas Mäesalu.
Juhatuse värske liige, smuutisid ja supertoite pakkuva Boost Yourselfi (
smuutid.ee) kaasasutaja ning sotsiaalmeedia koolitaja Teet Torim näeb online-äris muutunud tarbijakäitumist.
„Oleme Boost Yourselfiga nii jaes kui veebis, kuid 2/3 müügitulust tuleb täna siiski e-poest. Konkurents uute online-ettevõtjate näol aina tiheneb, samal ajal paistab ettevõtjate üldine teadlikkus online-ärist ja online turundusest madal. E-kaubanduse liidul on siin kindlasti oma roll täita, et tublidele alustajatele nõu ja jõuga abiks olla,“ sõnas ta. Torimi vastutusalaks liidus hakkab olema haridusvaldkonna vedamine.
E-kaubanduse liidu tegevjuhi Signe Kõivu sõnul ilmestavad juhatuse tööeesmärke märksõnad nagu rahvusvahelisus ja piiriülene koostöö, usaldusmärgise kvaliteedi tagamine ning valjem hääl õigusloome protsessides.
„Liit on konkurentsitihedal maastikul e-kauplejatele oluliseks pidepunktiks, et nii koduturul toimetamine kui ka kasvuspurt väljapoole võimalikult hästi õnnestuks,“ selgitas ta.
Eelmisel aastal kasvas e-kaubandus Eestis 37%, mis teeb liidu teatel silmad ette enamikele Euroopa riikidele.
E-kaubanduse liitu kuulub 220 veebipoodi ning valdkonnaga seotud ettevõtet, kelle ühiseks huviks on e-kaubanduse arengu ja konkurentsivõime kasv nii Eestis kui piiriüleselt. Liit väljastab e-poodidele usaldusmärgist „Turvaline ostukoht“, korraldab „E-smaspäeva“ kampaaniat, viib läbi temaatilisi seminare ning tunnustab parimaid veebipoode tiitliga „E-tegu“.
Seotud lood
Kujuta ette, et sinu ettevõte on nagu maja, mis peab vastu vihmale, tormile ja ajahambale. Selle tugevus sõltub vundamendist, kandvatest seintest ja katusest. Kui mõni neist pole paigas, võib maja muutuda ebastabiilseks.