• 15.10.17, 20:02
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kaspersky Lab käivitas „infodollari“ – valuuta, mille aluseks on isikuandmed

Kaspersky Lab viis läbi sotsiaalse eksperimendi isikuandmete tõelise väärtuse demonstreerimiseks. Kompanii avas Londoni keskel kaheks päevaks ainulaadse kaupluse Data Dollar Store, kus müüdi kuulsa grafiti-kunstniku Ben Eine printidega asju. Maksta ostude eest oli võimalik üksnes isikuandmetega oma nutitelefonist – fotode, videote või kirjavahetusega. Selline omamoodi valuuta sai nimeks Data Dollar või „infodollar“.
Kaspersky Lab käivitas „infodollari“ – valuuta, mille aluseks on isikuandmed
Elektrooniline teave – sealhulgas isikliku iseloomuga – suureneb geomeetrilises progressioonis. Sealjuures kasutajad sageli ei teadvusta, millist hinda nende teave omab ning ei mõtle selle kaitsest. Kaspersky Lab viis läbi eksperimendi infodollariga eesmärgiga suurendada inimeste teadlikkust isikuandmete kaitse probleemi kohta ning teha online-elu turvalisemaks ja teadlikumaks.
„Infodollari abil tahame näidata inimestele, mida nende andmed tegelikult väärt on. Ideaalis, kui mingi sait osutab oma teenuseid tasuta, ent selle asemel teenib raha kasutajate isikuandmete pealt, peab see teatama sellest infodollari sümboliga. Sel viisil näitab ta, et tegelikult vahetus siiski toimub,“ märkis Kaspersky Lab’i juhtiv viirusetõrje ekspert David Emm.
Kaupluses müüdi kolme kategooria tooteid: kruuse, Ben Eine töödega T-särke ja tema printe. Kruusi eest oli võimalik maksta enda valikul kas kolme foto või kirjavahetuse ekraanipildiga, T-särgi eest – kolme viimase foto või messenger’i viimaste teadete ekraanipildiga. Kunstniku eksklusiivne print „maksis“ kõige rohkem – kaupluse esindaja valis ise viis fotot või kolm ekraanipilti, mida soetaja pidi ohverdama. Andmeid, millega külastajad tasusid, näidati kahe päeva jooksul kaupluse vaateaknas asuval ekraanil rahvarohkes metroojaamas.
„On kerge allahinnata selle teabe hiigelsuurt mahtu, mida me teineteisele internetis iga päev jagame. Ent kaotuse tunne muutub palju reaalsemaks, kui keegi võtab teie telefoni kätte füüsiliselt ja otsustab, millised andmed ei kuulu enam teile. Meil oleks väga huvitav uurida seda efekti infodollarite abil. Kaspersky Lab’i globaalse küsitluse tulemustel selgus, et 29% inimestest osutusid küberrünnakute ohvriteks. Sealjuures 39% ei kaitse siiani oma seadmeid mingil moel. Me peame väärtustama neid andmeid samamoodi, nagu me väärtustame raha rahakotis ja pangakontol. Võib olla väga ebameeldiv, kui kõrvalised isikud saavad ligipääsu tähtsale isiklikule teabele, sestap on väga oluline seda kaitsta. Noh, aga kui teabel on väärtus, siis saab seda kasutada ostudeks ja vahetuseks, lisas David Emm.
Tasub märkida, et mitte kõik kaupluse külastajad ei nõustunud oma isikuandmeid ohverdama. Ent polnud vähe ka neid, keda ei häirinud perspektiiv esitada isiklikud fotod kõigile vaatamiseks. Kaupluse külastajate reaktsiooni saab näha Kaspersky Lab’i videost: https://youtu.be/Bjf3oooCUjo.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 21.11.24, 11:43
Muuda andmed strateegilisteks varadeks: tule saa teada, kuidas Microsoft Fabricu abil targemad äriotsuseid teha
Erinevaid andmeid ja informatsiooni vajavad ning talletavad oma töös täna kõik ettevõtted. See, kuidas saadavat infot aga maksimaalselt ära kasutada, on oskus omaette ning igaühe enda teha. Kui infot koguv süsteem on ebakvaliteetne, andmed erinevates serverites ja pilvedes laiali, pole kasu ka kõige kvaliteetsemast ning kallimast AI-abilisest, sest sealt saadav info saab olla täpselt nii hea, kui hea on tema jaoks töötav infosüsteem.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi ITuudised esilehele