• 03.10.17, 06:34
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Selgusid E-Eestit tutvustava virtuaalreaalsuse lahenduse loojad

Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuse (EAS) e-Eesti esitluskeskusele hakkavad Eestit, e-teenuseid ja e-valitsemist tutvustavat virtuaalreaalsuse (VR) lahendust looma Telia Eesti AS, Babahh Media OÜ ja Idea AD AS.
Selgusid E-Eestit tutvustava virtuaalreaalsuse lahenduse loojad
  • Foto: Pixabay.com
EASi e-Eesti esitluskeskuse juhi Anna Piperali sõnul on VR lahenduse eesmärk kinnistada Eesti kui e-riigi kuvandit tutvustades riigi e-lahendusi ja ärikeskkonda uuendusliku tehnoloogia vahendusel sõltumata asukohast. „Rahvusvaheline huvi meie e-riigi vastu on suur, ka e-Eesti esitluskeskus võtab täna vastu juba maksimaalselt huvilisi, kuid näeme et see huvi on järjest enam suurenemas. VR lahendus on põnev vahend, mis annab meile lisavõimaluse jõuda rohkemate inimesteni, nende asukohast olenemata,“ sõnas Piperal. „Samuti on see meile oluline turundusvahend, mis toetab mainekujunduslikult IT-sektori eksporti ning välisinvesteeringuid,“ lisas ta.
Piperal selgitas, et VR lahendus oleks lisavõimalus ka e-lahenduste esitlejatele, kes osalevad rahvusvahelistel konverentsidel ja messidel, aga samuti näiteks välisesindajatele ja saatkondadele. „Näeme, et seda võiks kasutada ka näiteks Tallinna Teletornis, Lennusadamas või Lennart Meri Tallinna Lennujaamas,“ lausus ta. EASi eesmärk on teenindada vähemalt kümme üritust aastas ning jõuda VR lahenduse kaudu vähemalt 100 000 kasutajani esimesel aastal.
Telia ärikliendi müügijuhi Rivo Roosilehe sõnul on pakutud brauseripõhine lahendus jätkusuutlik ning selle struktuur loodud nii, et lahendust saaks laieneda võimalikult efektiivselt ja madalate kuludega, säilitades samal ajal sisu kvaliteedi. „Meie poolt välja töötatud lahendus on väga mitmekülgsete võimalustega ning lihtne ja kasutajasõbralik. Brauseripõhisus tähendab seda, et kasutaja ei pea loodud virtuaalreaalse keskkonna nägemiseks midagi oma seadmesse paigaldama. Loodavasse keskkonda on lahenduse abil võimalik liidestada ka mis iganes olemasolevaid keskkondi, olgu selleks siis mõne ametiasutuse veebileht, Youtube või Facebook,” iseloomustas Roosileht Telia poolt pakutavat tehnilist lahendust.
Vaatajale kuuldava ning nähtava virtuaalkeskkonna tootmise ja arendamise eest vastutava Babahh Media juhatuse liikme Anne Luhaäär-Miku sõnul on valmivat lahendust on võimalik vaadata mitmel erineval seadmel ja mitmel erineval kontinendil. "Mul on väga hea meel, et Eesti on võtnud vastu julge otsuse, tutvustada end ja oma e-teenuseid maailmas niivõrd unikaalsel moel,” lisas ta. 
IDEA AD loovjuhi Elen-Greete Jaadla sõnul lähtuti keskkonna loovkontseptsiooni väljatöötamisel suuresti virtuaalreaalsuse kui uue meediumi pakutavatest võimalustest. „Antud lahenduse puhul ei keskendu me konkreetsele ekraanile, vaid sealt avanevale suurele ruumile, kus on igas nurgas midagi avastada. Asetame vaataja loodavas keskkonnas peategelase rolli ning haarame kütkeisse tema nägemis- ja kuulmismeele, et avada talle mängulisel moel erinevaid Eesti e-riigi teenuseid,” selgitas Jaadla.
EAS kuulutas 2016. aasta augustis välja rahvusvahelise riigihanke Eestit ja e-riiki tutvustava VR lahenduse loomiseks. Hankes osalemiseks esitasid taotluse kaksteist ettevõtet, neist kümme vastas esitatud kvalifitseerimistingimustele. Üle poole neist olid Eesti ettevõtteid.
Äsja lõppenud riigihanke võitjatega sõlmis EAS raamlepingu, mille alguskuupäev on täna ning projekt peab valmis saama 2020. aasta oktoobriks. Äripäeva täpsustatud andmete kohaselt on raamhanke maksimaalne maht kuni miljon eurot. EASi pressiesindaja sõnul tellitakse praegu töid küll vaid 240 000 euro eest. Ülejäänud summa ulatuses võidakse soovi korral hiljem töid juurde tellida.
Telia, Babahh Media ja Idea AD koostöös valmiv VR lahendus hõlmab kogu tehnilist teostust, kümmet 360-kraadist videoklippi ning kolme ekspositsiooni lahenduse loomist. Kasutajatel on võimalik VR-prillide, veebilehitseja või nutitelefoni vahendusel audiovisuaalse kogemusega tutvuda Eesti ja e-riigiga. Eesmärk on anda edasi e-maailma lihtsust, loogilisust, kasutajasõbralikkust ja nutikust kasutades realistlikke audiovisuaalseid lahendusi koos interaktsiooni võimalustega. 
 
 

Seotud lood

Uudised
  • 17.11.16, 20:24
e-Eesti esitluskeskuse VR hanke läbirääkimistel osaleb 10 ettevõtet
Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuse (EASi) tänavu augustis väljakuulutatud rahvusvahelises riigihankes e-Eesti esitluskeskuse virtuaalse reaalsuse (VR) platvormi loomiseks pääsesid järgmisesse vooru, milleks on dialoogi pidamine, 10 ettevõtet. Hankes osalevatest taotlejatest on valdav enamus Eesti ettevõtted. Parima lahenduse pakkuja avalikustatakse pärast pakkumuste esitamist ja eduka pakkuja välja valmist, mis juhtub loodetavasti 2017. aasta esimeses kvartalis.
Uudised
  • 22.10.17, 15:00
Telia suurendab heade tulemuste toel investeeringuid
Telia Eesti kasvatas kolmandas kvartalis nii müügitulu kui kasumlikkust ning kasvatab heade tulemuste toel oma Eestisse tehtavaid investeeringuid.
Uudised
  • 18.10.17, 19:48
Telia investeerib internetivõrgu uuendamisse 50 miljonit
Telias on käimas suuremahuline interneti püsivõrgu moderniseerimise projekt, kuhu investeeritakse lähiaastatel kümneid miljoneid eurosid ning mis tagab senisest kordades kiirema interneti sadadele tuhandetele elanikele.
  • ST
Sisuturundus
  • 11.12.24, 14:29
Kuula arutelu riigi IT-majadest. “Ohus on kogu sektori ekspordivõime”
Riigi loodud IT-majad pakuvad erasektori IT-ettevõtetele järjest rohkem konkurentsi: võisteldakse tööjõuturul ja IT-firmadel on oht muutuda tööjõurendi pakkujateks, selgus Äripäeva raadio saates.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi ITuudised esilehele