Eile lõuna ajal astus Eesti idufirma Plumbr kontorisse Lõuna-Korea rahvustelevisioon KBS. Kauged külalised tahavad mõista, miks tekivad just Eestis sellised edulood nagu Skype, Transferwise või Zeroturnaround.
„Pindalalt Lõuna-Koreast poole väiksem, pole Eesti rikas maavarade ega inimeste arvu poolest, küll aga on üllatavalt suur edukate alustavate tehnoloogiaettevõtete arv. Ka meie soov on julgustada inimesi ettevõtlusega tegelema. Plumbr on selleks just hea näide,“ sõnas delegatsiooni esindaja.
Delegatsiooni liikme Hr. Seo sõnul jäi Plumbr talle silma juba aasta tagasi: „Ei ole tavaline, et teadusmahuka töö käigus nähakse võimalust ja tahet tuua turule toode, mille kohta võib mõne üksiku erandiga öelda, et teist sellist ei ole,“ sõnas hr Seo, kes on ka ise ühe aasta elanud Eestis. „Lõuna-Koreas on hetkel aktuaalne, kuidas idufirmasid julgustada. Inimesed eelistavad suurtes firmades töötamist oma ettevõtte loomisele. Meie valitsus on loonud toetusi väikestele ettevõtetele, ent bürokraatia tõttu pole need edukaks osutunud. Mulle tundub, et Eestis on toetuste süsteem oluliselt paindlikum ja efektiivsem. See julgustab inimesi ettevõtteid looma.“
Plumbr`i neli asutajat, kellest kaks on Tartu Ülikooli doktorandid, võtsid kaks aastat tagasi vastu otsuse lõpetada palgatöö, alustada ettevõtjatena ja teha seda, millest Eesti riigijuhid unistavad – ühendada teadus ja ettevõtlus. „Alates 2012. aasta lõpust on ettevõttel esimesed maksvad kliendid. Tänaseks on neid juba umbes sada, kelle seas on näiteks Dell, NATO, TeliaSonera ja teised,“ sõnas ettevõtte tegevjuht Priit Potter.
Plumbr on toode, mis tuvastab Java süsteemides mälulekkeid. See tähendab, et tänu Plumbr`ile väheneb tõenäosus, et inimestele olulised süsteemid nagu pankade või elektriettevõtete lahendused tõrguvad. Plumbr`it kasutava ettevõtte jaoks tähendab see kokkuhoidu IT-osakonna töötajate ajas, sest ühe mälulekke üles leidmine võib võtta aega mõnest päevast mitme nädalani. Kodulehel reklaamib Plumbr, et on hoidnud kokku hinnanguliselt 24 miljonit dollarit oma klientide raha.
Seotud lood
Kujuta ette, et sinu ettevõte on nagu maja, mis peab vastu vihmale, tormile ja ajahambale. Selle tugevus sõltub vundamendist, kandvatest seintest ja katusest. Kui mõni neist pole paigas, võib maja muutuda ebastabiilseks.